Пълни глупости са подозренията за сценарий, при който БДЖ да бъде фалирана и след това разпродадена.
Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски в Народното събрание в отговор на въпрос.
По-рано депутатът Петър Мутафчиев от "Коалиция за България", който бе транспортен министър в кабинета "Станишев", заяви, че правителството на ГЕРБ, което планира да продаде "Товарни превози", вече има избран купувач.
Мутафчиев обясни, че БДЖ ЕАД е включена в забранителния списък за приватизация, но с промяна от март 2010 г., сегашното управляващо мнозинство позволява обособени части от предприятията да се продават.
Това може да става без решение на Министерски съвет, само по предложение на дружествата с разрешение на принципала – на министъра, към който е това дружество, добави той.
Ивайло Московски обаче категорично отрече за подобни планове.
Министърът на транспорта призова стачкуващите железничари да спрат протеста
и хората да могат да използват този транспорт по предстоящите празници. "Заради по-малко от 100 души от 13 хилядна компания, е блокирано цялото движение, какъв е смисълът да пускаме още 160 влака да трупат допълнителни загуби".
Така министърът коментира ситуацията с решението на ръководството на железницата да спре от вторник тези влакове, заради генериращите по време на стачката загуби.
Нашите предложения в двата колективни трудови договора - за "Товарни превози", който вчера бе подписан, и за "Пътнически превози", са напълно еднакви, посочи още Московски.
В този смисъл ръководството е отворено за преговори и разбирателство с второто дружество, което е препъни-камъкът по споразумението, отбеляза той.
След 22 дни стачка равносметката е 2,5 млн. лв. загуба
На въпрос на БТА в каква степен е фалитът на българската железница и как той вижда нейното бъдеще, Московски отговори, че е оптимист, стига стачката да приключи.
Имаме реален шанс догодина компанията да бъде с минимизирани загуби и оттам нататък да започне да се развива, посочи той.
Транспортният министър обаче направи уговорката, че не трябва да се очаква БДЖ да бъде в обемите и мащаба, в които е съществувала до момента.
Когато компанията е здрава, тя ще може да получи и допълнително финансиране. Продължавайки, както сега обаче да трупа загуби - няма кой да й помогне, мотивира отстояваните от държавата мерки по реформирането й той.
Междувременно от пресцентъра на БДЖ съобщиха, че
в 22-рия ден от стачката на железничарите стачкуващите служители в страната са общо 9 души
Единствено в поделенията на дружеството в Пловдив и Горна Оряховица са регистрирани участващи в стачката служители.
В Пловдив стачкуващите са петима, а в Горна Оряховица - четирима служители.
В останалите поделения на страната няма стачкуващи служители.
От петък БДЖ пуска в движение влаковете, които пътуват в интервала между 8.00 ч. и 16.00 ч.,
съобщиха от дружеството. С решение на ръководството на железницата преди два дни бяха спрени от движение 166 влака, заради стачката, с аргумента, че генерират само загуби.
Ефективният протест на практика наруши редовния им график и доведе до пълен отлив на клиенти в посочения времеви интервал, а оттам - и до сериозни финансови загуби, отбелязват от дружеството.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!