С новото разписание пускат 47 нови влака, каза за БНТ директорът на БДЖ Християн Кръстев.
С 5% ще поскъпнат билетите от началото на 2014 г. Още не е утвърдено от транспортния министър с колко ще поскъпнат търговските влакове.
Той увери, че няма да има съкращение на персонала - той е достатъчно намален. Дори има места, където има нужда от още хора.
Кръстев подчерта, че вчера е изпробвана системата за онлайн закупуване на билети и тя не е показала отклонения.
Кредиторите отново са поискали да им се плаща. "До 14 декември трябва да платим 15 млн. лв.", поясни Кръстев. В момента дълговете на БДЖ са 604 млн. "Нямаме натрупани нови задължения, продължаваме да плащаме стари. За 10-годишния погасителен план смятам, че ще се справим със задълженията. Смятаме да увеличим пътниците, които ползват БДЖ. Парите в БДЖ, дадени от държавата, са реално за социални дейности – за по-ниски цени на билетите за пенсионери студенти и пр.", поясни директорът на БДЖ.
Той каза, че всички пътнически вагони, които в момента са в движение, са почистени. Качеството на услугата сме подобрили и като спазване на графика. Намалени са и закъсненията на влаковете.
Нови влакове ще бъдат закупени със собствени средства и с капиталовия трансфер от държавата
за нов подвижен състав. За догодина в бюджета са заложени 30 млн. С тях ще бъдат закупени 30 броя електрически мотриси, и чак след това вагони. В програмата е предвиден ремонт на 130 вагона.
През ноември и декември2011 г., когато синдикатите протестираха, компанията е имала 76 млн. лв. по сметки, а не са плащали на кредиторите, каза Кръстев.
"Товарните превози се увеличиха след като засилихме диалога с всички работодатели. Върнахме голяма част от превозите на "Стомана" Перник, от "Каолин" също. С 30% са увеличени транспортните превози. От превози на протестиращи в БДЖ са получили за два влака 70 хил. лв.", посочи Кръстев.
С новото разписание пускат 47 нови влака.
За финансирането на компанията Кръстев поясни, че старите мотриси в БДЖ трябва да се продадат, защото биват разграбвани - 40 стари мотриси ще бъдат продадени на търг. Те са оценени за 5,12 млн. лв.
Ще бъдат продадени и имоти на БДЖ. Европарите за догодина ще се дават само за жп инфраструктура.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!