Значителен ръст в продажбата на нови автомобили за първото полугодие на 2011 г. отчитат от Асоциацията на автомобилните производители (ААП).
За първите шест месеца на годината у нас са продадени 10 287 нови автомобила, което е близо с 2000 бройки повече в сравнение със същия период на 2010 г.
Отново
лидер по продажба на нови коли остава марката "Фолксваген"
с 1 221 продадени автомобила. На второ място в класацията е "Форд" с 950 бройки.
Следват "Тойота" (821 автомобила), "Дачия" (815), "Шкода" (767), "Пежо" (735), "Опел" (640), "Рено" (618), "Шевролет" (547) и др.
Нулева продажба за полугодието отчитат марките "Кадилак", "Крайслер", "Додж" и "Газ".
Ръст се отчита и в продажбата на нови мотоциклети - 215 броя, от които половината са на марката "Пежо".
Почти двойно е скочила и продажбата на нови автобуси и камиони - продадени са 667 броя при 394 броя за същия период на миналата година.
През юни продажбите на някои големи пазари в световен мащаб също отбелязват ръст.
Автопазарът в САЩ отбелязва ръст от 7%
в сравнение със същия период на 2010 г.
Лидер зад океана през юни е корпорацията GM с ръст на продажбите от 10,6 на сто - 215 335 нови автомобила продадени през юни 2011 г.
На второ място е концернът "Форд" - с продадени 193 415 нови автомобила, а на трето - "Крайслер" - с над 180 хил. реализирани бройки през юни.
10% е ръстът и на автопазара в Германия. През юни са регистрирани над 1,6 млн. продадени нови автомобила. Прогнозата е в края на годината в Германия да бъдат продадени над 3,1 млн. броя нови коли.
Най-голям ръст в продажбата на нови коли отчита руският пазар -
с близо 48% в сравнение със същия период на 2010 г.
За шестте месеца на годината там са продадени над 1 млн. нови возила - с 400 хил. повече от шестмесечието на 2010 г.
Най-продавана марка в Русия през юни е била "Шевролет" (16 805 броя), следвана от корейските Хюндай" (15 266) и "Киа" (14 085).
В някои европейски страни обаче се забелязва спад
По данни на Френската федерация на автомобилните производители (CCFA) през юни т.г. са продадени над 210 хил. автомобила, което е намаление с 12% в сравнение със същия период на м.г.
През юни най-много са продадените автомобили с марката "Пежо" - 70 221, следват "Рено" - 45 680 и "Фолксваген" - 25 632 броя.
В Испания също отчитат спад в продажбата на нови автомобили. В условията на увеличена безработица, ръст на инфлацията и повишение на цените на горивата в страната очакват през 2011 г. да бъдат реализирани около 900 хил. нови автомобила.
Италианският автопазар също бележи спад с около 2%. Лидер на пазара остава марката "Фиат" с продадени над 50 хил. автомобила. Най-популярните модели на Ботуша се оказват "Фиат Панда" и Фиат 500".
По данни на Японската асоциация на автодилърите (JADA)
вътрешният автопазар в страната през юни е спаднал с 23%
в сравнение със същия месец на 2010 г.
Неизменен лидер на пазара в Япония остава "Тойота" с продадени 87 671 бройки, следват "Нисан" - 45 113 бройки и "Хонда" - 30 040 броя нови коли.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!