В а арселона има магазин, който раздава на клиентите си
продукти безплатно срещу предоставяне на лични данни, информира
германският вестник "Ди Цайт".
Така производителите се надяват да опознаят
по-добре желанията на клиентите.
Предложението звучи невероятно - в
магазина всеки клиент може да получи десет нови
продукта месечно "безплатно". Но трябва да представи личната си карта, да се регистрира
на сайта kimod.com и да плати клиентска такса от 5 евро за шест
месеца.
"Донякъде съм разочарована, изборът е доста ограничен",
казала 21-годишната Нагоре Кастильо Наваро.
В пазарската кошница на младата жена има чипс, пилешки
бульон и шоколадов сладкиш, срещу които тя е предоставила свои
лични данни като електронна поща, възраст и адрес.
Според Нагоре
това не е проблем. "Така или иначе представям тези данни
навсякъде", посочва тя.
За компанията собственик - фирмата за пазарни проучвания
"Гиа де лaс тенденсиас" (Guia de las tendencias - "Пътеводител на тенденциите") - магазинът "Еслоултимо"
(Esloultimo) е печеливш бизнес.
Чрез него компанията предлага на производителите
платформа, на която да представят и изпробват нови продукти, за
да установят кои от тях биха могли да се наложат на пазара.
За
тази цел производителите предоставят безплатно продуктите си,
които не могат да бъдат намерени на друго място. Клиентът може
да избира сред 50 стоки, които се регистрират на касата и се
показват на сайта на компанията.
Приходите от клиентската такса пък са достатъчни за
покриване на разходите за наем на магазина, заплати на персонала
и транспорт на стоките.
Магазинът работи като съгласувана схема за проучване на
пазара. В списъка на компаниите, които изпробват реакцията на
пазара към техните продукти чрез "Еслоултимо" са известни марки
като "Плейбой" (Playboy), "Данон" (Danone), "Кадбъри" (Cadsbury),
"Хюлет-Пакард" (Hewlett-Packard Co.) или "Пепсико" (Pepsico).
Производителите печелят най-вече от рекламата, правена чрез
отзивите на самите клиенти.
За всеки закупен продукт "Гиа де лaс тенденсиас" предоставя на
компанията производител профила на клиента, както и данни като
пол, възраст и адрес.
Аванта срещу лични данни
Магазин в Барселона раздава на клиентите си продукти безплатно срещу предоставянена електронна поща, пол, възраст и адрес
25 януари 2010, 12:26
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!