Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обвини "Летище София" ЕАД в злоупотреба с господстващо положение.
Причината са необосновано ниските според КЗК цени на пазара на услуги по наземно обслужване на въздухоплавателни средства на летище София.
Според антимонополния орган от "Летище София" са извършили нарушение по чл. 21, т. 1 от Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК).
Проверката на КЗК е показала, че от началото на 2011 г. до настоящия момент ефективната цена, която дружеството предлага на авиопревозвачите, не покрива разходите по производство на услугата в дългосрочен период, като се наблюдава тенденция на понижаване и общо намаляване на цената.
Съпоставянето на ефективната цена на „Летище София“ ЕАД за обслужване на едно въздухоплавателно средство със средните дългосрочни променливи разходи сочи, че услугите по наземно обслужване са предлагани на цени, които не съответстват на разходите за тях.
Противно на икономическата логика те са намалени до степен, която носи само загуба, като предприятието "жертва" печалбата, която би реализирало при нормално конкурентно поведение.
Обстоятелството, че предприятието предлага услуги под разходите за производство за 2011 г. и 2012 г. показва, че ценовата политика, прилагана от "Летище София", би могла да доведе до неоправдано повишаване на цените и до ограничаване на качеството на предлаганите услуги.
Ответната страна разполага със срок от 45 дни, в който има право да представи своите писмени възражения по предявените твърдения, съобщи КЗК.
Повече новини за икономика в Pariteni.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!