Най-популярната българска поща Abv.bg е в топ 20 на класацията Superbrands.
За първи път в топ 20 Superbrands са и Нова телевизия, и HAPPY.
Независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на глобалната организация Superbrands се провежда за четвърти пореден път у нас.
Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria.
Общо 3500 мъже и жени, ползващи интернет, са участвали в гласуването на потребителите. Участниците в изследването са градски жители (35% от София), две трети от тях са на възраст между 26 – 45 години.
Малко над половината от участниците в гласуването (55%) смятат, че степента, в която познават марките (на стоки и услуги) на пазара, е висока. Този резултат представлява спад спрямо равнището (62%) от предходното издание на Superbrands за 2012–2013 г., коментират от GfK Bulgaria.
Мненията на приятели, които ползват марките и конкурентните цени, се открояват като двата най-важни фактора, когато потребителите решават какви марки да купуват.
Дали марката проявява грижа към своите потребители и от коя страна произхожда тя – тези два критерия се открояват с най-голяма тежест при избора на марка. Важността на страната на произход се увеличава с възрастта на участниците (най-ниска сред участниците между 18 – 25 г., най-висока сред тези над 36 г.).
Около 1/3 от участниците в онлайн гласуването посочват опазването на околната среда и етичното поведение сред критериите, които вземат под внимание при избор на марка.
От номинираните в различни категории и сектори 1500 марки, опериращи на българския пазар, 500 бяха избрани за Superbrands в юбилейната промоционална програма за 2015-2016 г. на международната брандинг организация.
През 2015 година ще бъде връчена за първи път и специалната награда на Superbrands Bulgaria за личност с най-голям принос за промоцията на бранда България. Това ще стане в резултат на национално онлайн гласуване на българските потребители.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!