С близо 30%, или с около 3000 бройки, са се увеличили продажбите на нови автомобили у нас за деветте месеца на годината, съобщават от Асоциацията на автомобилните производители.
До края на септември 2011 г. у нас са били продадени близо 16 000 леки коли, докато за същия период на миналата година те са били около 13 000, сочат данните.
Най-много продажби на нови автомобили отчита марката "Фолксваген", внасяна от "Порше БГ" - 1847 броя (ръст от около 12 на сто).
Следват "Форд" на "Мото Пфое БГ" - 1390 броя (ръст от около 8,7 на сто), "Тойота" - 1374 броя (ръст от 8,6 на сто), "Дачия" - 1189 броя (ръст от 7,4 на сто).
"Пежо" и "Шкода" са с по 1162 продадени нови коли (ръст от 7,2 на сто).
Нулеви продажби за деветмесечието отчитат марките "Пиаджо", "Додж", "Крайслер" и "Газ".
По един автомобил са продали марките "Ланча" и "Кадилак".
Ръст бележи и продажбата на нови автобуси и камиони - 967 броя продадени за деветте месеца на годината при 568 броя за същия период на миналата година.
Най-продавана марка автобуси и камиони отново е "Мерцедес".
За отчитания период са продадени и 305 броя нови мотоциклета при 292 броя за 2010 г. Отново лидер в продажбата на мотоциклети е марката "Пежо" - 153 броя за 2011 г. (при 120 броя за 2010 г.)
Положителен ръст в продажбата на нови автомобили отчитат и някои други европейски и световни пазари.
По данни на Асоциацията на европейския бизнес пазарът в Русия бележи ръст от 26% - за деветте месеца на годината там са били продадени около 1,9 млн. броя нови коли.
Само през септември т.г. в Русия са били продадени 235 550 нови машини, или с около 50 000 повече от същия период на 2010 г.
Най-продаваните марки автомобили в Русия са били родно производство - "Лада Пиора", "Лада Калина" и "Лада Самара", следвани от чуждестранните марки "Хюндай Соларис", "Форд Фокус", "Рено Логан" и "Фолксваген Поло".
Очаква се до края на годината на руския пазар да бъдат продадени около 2,4 млн. броя нови коли.
Ръст бележи и пазарът в САЩ - за деветте месеца на годината там отчитат продажби на над 1,54 млн. броя нови автомобили, което е с около 10% повече за същия период на миналата година.
Лидер на американския пазар продължава да бъде концернът "Дженерал Мотърс" с продадени над 200 000 нови коли (ръст от 20 на сто), следват "Шевролет" (ръст от 36%) и GMC (ръст от 26%).
След проблемите в началото на годината японската марка "Тойота" възвърна позициите си на американския пазар и е първа сред чуждестранните марки с над 120 000 продадени автомобили (ръст от 18 на сто).
В Германия автопазарът бележи ръст от 8 на сто в сравнение с миналата година, като по данни на Асоциацията на автомобилната промишленост в Германия (VDA) само през септември там са били продадени над 200 000 нови коли.
Лидер на немския пазар е марката "Фолксваген" с реализирани 64 236 машини, следвана от "Мерцедес" - 25 500 (ръст от 9 на сто) и БМВ - 23 797 броя нови коли (ръст от 9 на сто).
Пазарът във Франция демонстрира есенно намаление на продажбите - там през септември са били изтъргувани 167 631 нови автомобили.
Лидер на френския пазар отново е марката "Рено" с реализирани над 42 000 нови машини (ръст от 10 на сто), следват "Пежо" - 23 000 броя и "Ситроен" - 21 000 броя нови коли.
Спад бележи и автопазарът в Испания - там през септември са били продадени едва 55 хиляди нови автомобили, което е най-лош резултат за последните 15 години, сочат данни на Испанската асоциация на производители на автомобили.
В Испания най-продавана се е оказала марката "Рено" - 5500 броя, следват "Пежо" - 4884, "Фолксваген" - 4864 и др.
Местната марка "Сеат" дори не попада в първата петица на продаваните автомобили в Испания.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!