Б изнес и маркетинг експерти от различни сектори на икономиката в България споделиха опит и успешни модели за създаване и управление на марки по време на семинара "Как да създадем успешна марка в България?", който се проведе на 15 октомври в "Новотел София".
Те споделиха практически опит при изграждането на успешни български марки в първия от поредица семинари.
В програмата на събитието, чийто медиен партньор е Vesti.bg, лекторите представиха реални примери и казуси от своята бизнес практика.
Специалистите, които посетиха семинара, научиха от "първа ръка" как всеки е открил своята успешна формула на пазара и какви са реалните стъпки, които са извървели водещите маркетинг експерти по пътя на изграждане на марките, които се разграничават със своята неповторимост и работят за компанията в дългосрочен план.
Ако сте изправени пред предизвикателството да развиете успешен бизнес в България, а защо не и извън границите на страната, ето 10 малки, но твърде полезни съвета от лекторите на семинара, които събрахме за вас:
- Хората помнят историята, а брандингът създава тази история. Но днес хората искат те да направят историята на една компания, не управляващите я.
- Едно от най-големите предизвикателства пред един печеливш бизнес е да бъде постоянен.
- В разработването на една марка винаги има ограничения. Ако ги знаем, ще ги преодолеем.
- Важно е да опознаем конкуренцията, за да разберем дали съществува продукт, който другите нямат.
- Винаги има риск. Нека го измерим. Ако пазарът е голям, рискът може би е хубаво нещо. Без риск няма бизнес.
- Важно е да знаем, че времето онлайн тече по различен начин.
- Знаете ли, технологичните иновации невинаги гарантират успешен бизнес модел.
- Доверявайте се на трезвото мислене и личния си опит. Понякога е по-добре да питаме приятелите, не потенциалните клиенти.
- Регистрирайте европейски марки. Процедурата е лесна, прозрачността е голяма – бързо е и перспективно. Е, по-скъпо е, но пък имате перспектива за пазар в 28 държави и всичките ви световни конкуренти ви виждат.
- При създаването на една марка не се опитвайте да таргетирате всички.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!