Увеличението на цената на билетите в БДЖ от 2012 г. ще бъде средно с 9%, съобщи председателят на Съвета на директорите в БДЖ Владимир Владимиров на пресконференция днес.
Поскъпването на билетите е част от мерките за ускоряване на структурната реформа в БДЖ, приети от ръководството на компанията преди началото на стачката.
По думите на Владимиров със спирането на 138 влака, продажбата на неоперативни активи и продължаващото освобождаване на служители на железницата, мерките на практика се реализират. Твърде вероятно е обаче през следващата година да се стигне до
приватизацията на "Товарни превози"
като част от плана за преструктуриране на БДЖ, каза изпълнителният директор на компанията Йордан Недев.
Според него на този етап за 2012 г. не е планирано спиране на нови влакове, освен вече спрените 138. Това може да стане само в случай на криза, която да доведе до допълнителен отлив на клиенти, съответно до по-големи загуби за БДЖ, допълни Недев.
Ключов проект, част от реформата в БДЖ за 2012 г., е купуването на билети по електронен път, което според ръководството на компанията се очаква да се случи, когато се преодолеят някои софтуерни проблеми. Друг важен проект, планиран за следващата година, е
преструктурирането на локомотивния парк в пътническите и товарните превози.
Идеята е да се окрупнят някои депа и да се намали дейността в други.
Не престават опитите за продажба на недвижим имоти на БДЖ, но успехът по думите на изпълнителния директор на компанията е спорадичен поради ниския интерес към покупката на по-големи имоти като почивни станции. В момента най-много се търсят жилища, чиито наематели ги откупуват, посочи Недев.
Във фокуса на "Пътнически превози" през 2012 г. ще бъде ограничаването на безбилетните пътувания в БДЖ, което Недев определи като "най-голямата битка на компанията, в която ще се борим безкомпромисно". На година загубите от безбилетните пътувания според Владимиров са около 5 млн. лв., а за Недев те са в пъти повече.
Част от мерките, които би трябвало да се приемат, за да се постигне успех, изискват много големи инвестиции и себеотрицанието на голяма част от служителите в БДЖ. Трябва да се прецени кое ще даде добър резултат, смятат от ръководството.
От компанията отбелязаха, че в момента реално не се знае колко са пътниците, които пътуват гратис с БДЖ, което води до невъзможността да се изработи маркетингова стратегия за продажбата на билети.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!