Близо 2500 жалби са постъпили в Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) срещу трите мобилни оператора от януари досега, съобщи Анатоли Манолов, главен инспектор в контролната дирекция на националното ведомство.
Инспекторите на КРС са извършили над 2 хил. проверки по тези оплаквания и са съставили 2017 констативни протокола.
За установени сериозни нарушения са съставени 309 акта.
Най-многобройни са жалбите, касаещи преносимостта на номерата на мобилните телефони от един оператор към друг.
18 от жалбите са за забавяне на фактурите за дължимите суми за извършени разговори.
12 клиенти са се оплакали от така наречените нежелани емессъобщения. Не отговаряйте на подобни съобщения, ако не искате да заплащате допълнителни суми към телефонните си сметки, предупреди Манолов.
За ръст на жалбите срещу мобилни оператори в Комисията за защита на потребителите (КЗП) съобщи през март т.г. председателят на комисията Дамян Лазаров.
Повече от половината от всички жалби, получени за месец в комисията, съдържали оплаквания на граждани от телекомуникационните услуги, а за първите два месеца техният брой е бил над 1500.
Миналата седмица Комисията за защита на потребителите съобщи, че е предявила колективен иск срещу "Космо България Мобайл" ЕАД, с който към съда е отправено искане да бъде задължен операторът да преустанови прилагането на нелоялната търговска практика, изразяваща се в това, че в информацията на Интернет страницата на оператора се съдържа обещание към потребителите за "неограничен" мобилен интернет чрез абонаментните програми Globul Web&Talk, въпреки че е налице ограничение в количеството на интернет трафика след изчерпване на първоначално определеното количество по избраната абонаментна програма.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!