Б изнесът работи, за да генерира печалба. Това е основата на пазарната икономика. Тоест инвестициите трябва да създават възвращаемост.
Как обаче стои въпросът с инвестициите в обучението на служителите в дадена компания?
Развитието на технологиите и оборудването, поддръжката на инфраструктурата, маркетинговите програми и набирането на таланти обикновено имат предимство.
Но при условие, че данните на „Галъп” показват, че над 50% от служителите в САЩ „напускат тихо”, неуспешното реинвестиране в заетите в бизнеса не е опция.
Даването на приоритет на развитието на служителите има някои допълнителни предимства, които наистина го правят печелившо.
От повишено удовлетворение от работата и лоялност, до повече оставащи служители, а и непрекъснатото обучение е от полза за всички.
Всяка компания се надява да привлече таланти от най-високо ниво. След пандемията от COVID-19 делът на работещите от разстояние нарасна, така че компаниите вече се конкурират в глобален мащаб.
За амбициозните, мотивирани служители възможностите за развитие са основна причина при избора на работно място. Те процъфтяват в предизвикателствата и непрекъснато търсят шансове да разширят своите умения. Бъдещите служители искат да знаят, че имат бъдеще в компанията.
Замяната на изгубен служител може да струва половината от годишната му заплата или повече. И когато член на екипа напусне, той отнася със себе си както жизненоважни познания, така и част от корпоративния морал.
Инвестициите в обучението на служителите изпращат ясно послание, че компанията се грижи за бъдещето на заетите и ги цени.
Непрекъснатото развитие позволява на работниците да видят себе си в дългосрочната визия и ценности на бизнеса.
Лоялността произтича от това споделено очакване за взаимноизгодно бъдеще и лоялните служители не напускат.
Недоволството от работата и скуката струват на компаниите реални пари в загуба на производителност и ангажираност. Членовете на екипа трябва да чувстват, че тяхната работа има истински смисъл и стойност. Мотивираните и ангажирани служители вършат по-качествена работа, имат по-висока производителност и правят много по-малко грешки.
Освен това добре обучените работници разбират по-добре, как да вършат работата си ефективно. А с повече положителни резултати идва още по-голямо удовлетворение от работата.
С култура на учене и растеж може от рано да се идентифицират най-добрите служители и екипни лидери.
Обученията на служителите държат компанията в синхрон с новите технологии, които се развиват с главоломна скорост.
Индустриалните стандарти навсякъде непрекъснато се развиват и е задължително бизнесът да не изостава. Иновациите на ниво компания са жизненоважни за осигуряване на пазари и растеж.
Чрез непрекъснато учене служителите могат да изградят познания за индустрията, да открият нови стратегии и техники и да научат за най-новите технологични постижения. Те могат да внесат духа на иновациите в ежедневната си работа и по-лесно да се адаптират към бъдещи промени.
На днешния пазар на труда инвестициите в обучение на служителите са се превърнали в основна необходимост. Те привличат хора с високи постижения, които искат да разгърнат своя потенциал и гарантират, че настоящите служители се чувстват полезни, подкрепяни и ценени.
Независимо дали компанията насърчава обучението чрез курсове, менторски програми или възстановяване на разходите за образование, когато служителите се учат и се развиват, бизнесът прави същото.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!