П артньорствата между индустрията и училищата все повече се признават като нов начин за предоставяне на възможности за професионално образование.
Според системно изследване на този феномен, направено от Техническия университет в Куинсланд, Австралия, всички участници в процеса на партньорство между училищата и индустрията постигат взаимно изгодни резултати.
В международен план заинтересованите страни - от правителствата до компаниите, все по-активно се стремят да създадат условия за сътрудничество на бизнеса с училищата, за да може да се отговори на нуждите на икономиката на знанието в постиндустриалната епоха.
Има значителни ползи от партньорствата между индустрията и училищата. Първо, те позволяват на обществения сектор да намали разходите, свързани с образованието, благодарение на подкрепата на частните фирми, които имат ефективност, непостижима за бюрократичните институции.
На второ място тези партньорства, особено в минната индустрия, помагат да се намали разликата в развитието между големите градове и по-малките населени места, като създават възможности за обучение и развитие в селата.
Третата полза и може би най-значимата за образователния сектор е, че го вкарват в крак с иновациите и новите работни практики в индустрията.
Същевременно партньорствата са двигател на иновации и в самите предприятия. Докато споделят ресурси и изграждат доверие в местните общности, те също прилагат иновативни образователни идеи, пряко свързани с техните конкретни нужди от работна сила.
Индустрията също така потенциално предоставя достъп до ресурси, които са извън финансовия капацитет на училищата. Тези ресурси включват оборудване с индустриални стандарти, което е много по-добро от обичайно наличното в училищните лаборатории и работилници, както и експерти с практически опит и умения.
И накрая, чрез иновативна, контекстуализирана, базирана на нуждите на индустрията учебна програма партньорствата с училищата могат да доведат до трансфер на знания и да създадат подготвени за свободните работни места потенциални служители.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!