С обствениците на фирми днес са изправени пред дилемата дали следващият нает работник да бъде човек, или машина. В края на краищата, машините могат да работят на тъмно, не изискват почивка за празници, не се разболяват, не им се плаща извънреден труд, не са свързани с хроничен стрес или безпокойство.
Ето защо е важно обучението на един работник да продължи през цялата му кариера. Преквалифицирането е един от най-добрите начини да се справим с неизбежното нахлуване на изкуствения интелект във всяка област на живота ни, последствията от пандемията от COVID-19 и военните конфликти, които нарастват сериозно напоследък.
Ако не сте чували фразата „технологична безработица“, стегнете се, ще го чувате често през следващите години.
За онези, които са на "ти" с трите умения, необходими за бъдещето – адаптивност, гъвкавост и находчивост – ще има повече възможности, отколкото могат да си представят.
Като пример, за хора, които са живели преди 150 години и никога не са виждали кола, мисълта да изминат 1000 километра, е изглеждала като невъзможно пътуване. Но днес пътуванията от 1000 километра са не само чести, но и тривиални.
Ако погледнем пък в бъдещето-до 2030 г. напълно автономните превозни средства ще са нещо съвсем обичайно и търсенето на шофьори ще започне да спада. Транспортните услуги по заявка, при които хората могат да потърсят превозно средство без водач по всяко време, ще се превърнат в основна част от ежедневието, пише Futuristspeaker.
Това е точно промяната в перспективата, през която предстои да преминем, тъй като инструментите, с които разполагаме, започват да увеличават нашите възможности експоненциално.
Живеем в невероятно вълнуващо време и онези, които овладеят изящното изкуство да контролират собствената си съдба, ще се издигнат до вдъхновяващата нова категория начин на живот на „командири на познатата вселена“.
Ето кои други професии са застрашени от изчезване до 2030 година:
- Касиери: Вероятно общувате с касиер няколко пъти седмично, но популярността на касите на самообслужване започва да расте. Много търговци на дребно имат планове да преминат към напълно автоматизирани системи за плащане, като Amazon, например. Между 2020 и 2030 г. BLS прогнозира, че броят на касиерите ще намалее с 10 процента.
- Офис мениджър, секретар: Те са застрашени поради напредъка и технологиите и бюджетните съкращения, които трябваше да бъдат направени след пандемията. Дигитализирането на документи направи необходимостта от някой, който да поддържа организацията на офиса, остаряла. Няма повече картотекиране, което трябва да се направи, или документи, които трябва да бъдат сортирани, така че тази работа е в постоянен спад.
- Юридически секретари и административни сътрудници: Въпреки че правните секретари и асистенти изглеждат по-търсени от другите асистенти, това не означава, че са имунизирани срещу силата на технологиите. Правните кантори обикновено имат голямо натоварване, така че наличието на множество асистенти в персонала, които да покриват цялата работа, просто не е осъществимо и все повече и повече от тези работни места се съкращават.
- Счетоводители: За пореден път технологиите заемат мястото на хората с тези работни места. Има толкова много приложения, които могат да водят счетоводните книги за бизнеса в момента, че няма смисъл да има някой в персонала, който да го прави.
- Супервайзъри: По време на пандемията дребният бизнес бе изправен пред огромен риск от фалит. Малките фирми, които оцеляха, съкратиха голям процент от персонала си.
- Служители по доставка, получаване и инвентаризация: Много фирми, които постоянно получават и изпращат инвентар, имат автоматизирана система, която следи какво влиза и излиза. Въпреки че е хубаво да има човек на персонала, който да се увери, че тези изчисления са правилни, понякога бюджетът просто не е достатъчен, за да се случи това, така че компанията разчита на технологията.
- Банков служител: Касиерите са хората зад стъклото в банките, които обработват вашите транзакции. Те осребряват чекове, депозират пари, събират плащания по заеми и др. Предвижда се заетостта на касиерите да намалее с около 17% до 2030 г. Това се дължи на технологията за автоматизация и онлайн банкирането, които продължават да заместват повече от традиционните им работни задължения.
- Търговец на дребно: Тук специалистите са категорични, че изчезването на тази професия е причинено от пандемията от COVID-19. Заради ниското заплащане в сектора много хора преосмислят дали това са достатъчно пари, за да работят в условия, при които могат да се заразят с коронавирус.
- Обслужване на клиенти: През годините много представители на професията за обслужване на клиенти докладваха за лоша работна среда, отказ за болнични, дълги часове и ниско заплащане. Да не говорим, че обикновено се занимават с ядосани клиенти по цял ден и на много от тях се казва, че нямат право да затварят телефона, докато човекът от другата страна не го направи. Те създават изтощителни условия, с които хората просто не желаят да се примиряват повече.
Това са само част от професиите, които ще бъдат засегнати от непрекъснато променящата си бизнес среда. Затова образованието и преквалифицирането на персонала, несъмнено са от ключово значение към успеха, категорични са експертите.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!