П ри тежки атмосферни условия и пред препълнени трибуни се очаква да кара Мартин Чой в състезанието „24-те часа на Льо Ман”, първи кръг кръг от Световния ендюрънс шампионат по мотоциклетизъм.
Софиянецът е първият български пилот, който ще участва както в легендарната надпревара във Франция, така и в следващите кръгове. Стартът на пистата край Льо Ман е утре, в 15 ч местно време.
Чой кара за тима на BMW Motorrad CSEU, който е един от двата заводски отбора на BMW за този шампионат, заедно с Penz13.com – BMW Motorrad Team. В останалите стартове – шампионатите на България, Европа и Източна Европа, Мартин се състезава за ЕKO Racing BMW Motorrad Bulgarian Team.
В днешната квалификация Мартин и съотборниците му Реш (Ав) и Прошеник (Слвн) дадоха 13-то време. То беше оценено като успешно, предвид тактиката и задачите, поставени от ръководството на тима. BMW Motorrad CSEU и спечелилият квалификацията Penz13.com – BMW Motorrad Team работят под обща стратегия.
Ето какво разказа Чой след битката за стартова позиция: „И двата тима се представиха чудесно. Разликата в класиранията е най-вече заради типа гуми, с които карахме.
Ние бяхме с гуми, които ще се ползват по време на състезанието, а колегите ни – с квалификационни. Основната идея на шефовете е да имат отбор, който прави бързи обиколки и влиза по-често за смяна на гуми, и отбор, който върви с по бавни времена, но по-сигурно. Организацията е на суперпрофесионално равнище.
Има няколко листа с инструкции, какво трябва да се прави при определени ситуации. Непрекъснато има брифинги и съвещания, по време на които се изчистват тактиките и стратегиите. Всичко, освен техническите неща, е подчинено на строга предварителна програма. Отборите дори се храним под час, като за пилотите има специален хранителен режим. Екипът на BMW Motorrad CSEU е от 12 човека. Никой не спира и за секунда, като роботи са.
Тийм мениджърът постоянно дава заповеди по слушалките и всички „хвърчат”. Има локална метерологична станция, която е разположена в питлейн будката и прогнозата за времето се следи непрекъснато. Информацията към пилотите се подава на електронно табло. Впрочем, времето е отвратително. По време на първата квалификация в четвъртък валя градушка, сутрин е около 2-3 градуса, през деня - около 9-10. Пистата е почти винаги влажна. Бих казал, че условията са брутални”.
Прогнозите са за дъжд по време на първите 6 часа от състезанието и за температури около нулата през нощта.
По информация на организаторите на трибуните ще присъстват около 100 000 зрители.
Надпреварата ще бъде излъчвана по Eurosport.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!