Повечето анализатори бяха склонни да го окачествят като "златна клетка", от която никой мъж с по-солидна доза бензин в кръвта си не би избягал.
Всъщност
екстравагантната
студия, носеща названието Birdcage, е посветена на 75-годишния юбилей на апенинската фирма.
Освен това при направата на концепткара за техническа основа е използван расовият състезател на Maserati - модела MC12.
Последното не е никак случайно, тъй като освен да излъчва престиж и класа, Pininfarina Birdcage е натоварен и с още по-отговорна мисия - да разкрие на света новата тенденция в дизайна на возилата с емблемата с тризъбеца.
За по-запознатите с автомобилната история ще бъде лесно и да разпознаят носталгичната нотка при Birdcage - самото име дори подсказва, че е търсена аналогията с Birdcage Tipo 63.
Иначе екземплярът от 2005 година може да се похвали не само с атрактивен дизайн, а и с доста впечатляващи конструкторски решения.
Така например, шасито и каросерията са изработени изцяло от въглеродни нишки.
С това обаче изненадите не спират. Интересен е фактът, че кокпитът на возилото е изработен във формата на водна капка, като всички останали части на студията са напасвани по-късно и са подчинени на тази концепция.
Последната е изцяло заслуга на инженерните специалисти в "отбора" на Серджо Пининфарина, които при направата на Birdcage са се стремили към максимална аеродинамика и професионални решения.
Благодарение на особената конструкция при Pininfarina Birdcage, долната и горна част на автомобила образуват специфичен профил, подобен на крило на птица.
Според апенинците това позволява при създаденото от тях четириколесно да се генерира достатъчен натиск върху осите без монтирането на допълнителни спойлери.
Съвсем закономерно подобен шедьовър заслужава и подходящ
двигател
който да съответства на предназначението му - много спорт, динамика и адреналин на пътя.
По тази причина Pininfarina Birdcage е задвижван от същия шестлитров V-образен "дванадесетак", осигуряващ 700 к.с., който брани гордостта и на пистарката на Maserati - MC12.
Конструкторите обаче с усмивка споделят, че ако "отпаднат" някои електронни ограничения, няма пречка двигателят при Pininfarina Birdcage да генерира внушителните 880 к.с.!
Въртящият момент се доставя до четирите колела посредством шестстепенна секвенциална скоростна кутия.
Що се отнася до теглото, то и там Pininfarina Birdcage не се вписва зле със своите 1 500 кг.
Внушителният облик на возилото се завършва и от монтираните 20-цолови алуминиеви джанти.
Задълбочена грижа към детайла и върхови технологии се откриват и във вътрешността на автомобила.
Всички данни за състоянието на системите на автомобила, скоростта и оборотите се проектира директно на предното стъкло.
Конвенционалните странични огледала и огледалото за задно виждане са заменени от микрокамери.
Инфрачервени такива подпомагат водача при шофиране нощем.
Комуникационните и информационни технологии са толкова сериозно застъпени, че биха задоволили повече от подобаващо претенциите на човек със солиден и динамичен бизнес, притежаващ огромна луксозна лимузина.
Дори нещо повече - специалистите от Pininfarina се доверяват при комуникациите на една от най-сериозните компании в бранша - Motorola, които разработват специална система и софтуер към нея.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!