П рисъединителната перспектива за Румъния и България подобрява имиджа на Балканите. Не само за изложители от Германия, но и за двете страни кандидат-членки се разкриват нови възможности, пише днес германският ежедневник "Зюддойче цайтунг", цитиран от българската редакция на Радио "Дойче веле".
В публикацията се казва:
За да модернизират икономиките си, България и Румъния несъмнено ще се нуждаят от по-добре развитата западна технология. Международните изложители обаче все още невинаги са склонни да продават новите технологии на български или румънски панаири. С перспективата за членство на двете балкански държави се очаква да се подобри имиджът им на Запад.
Броят на чуждестранните изложители в България и Румъния ще продължава да нараства.
Международният панаир в Пловдив е водещият организатор на изложения в България. През пролетта се организира панаир най-вече за потребителски стоки. Есенният панаир е посветен на техниката.
На Международния технически панаир през септември тази година взеха участие над 3 хиляди фирми на площ от почти 95 хиляди квадратни метра.
Размахът на Пловдивския панаир е от европейско измерение. В рамките на есенния панаир бяха застъпени технологии от 10 различни области, като се започне от автомобилната индустрия през електротехниката, та дори и информационните технология.
Германия, следвана от Италия, беше отново най-силно представеният изложител. Много пловдивски прояви извличат полза от положителния икономически климат. Всяка година се организират около 40 панаира и изложения, на които участват около 7500 фирми от над 60 страни. Забелязва се тенденция към покачване.
Междувременно около половината от изложителите са чуждестранни предприятия. През последните години панаирната площ беше обновена. От една година е изграден международен конгресен център с 1200 места. Планира се осъществяването на проект, свързан с построяването на нови хотели.
Пловдивският панаир получи през 2004 г. международна награда за маркетинг за успешната си кампания на изложението за лозарство и винарство "Винария".
От 4 години и българската столица се опитва да заеме позиция на международен изложител. Основите са положени с откриването на "Интер експо център" в София в близост до летището. Приватизираната през 1994 г.
агенция "Булгар реклама" организира там специализирани панаири и
конгреси, тясно свързани с българската икономика. Теми са например строителство, енергетика, ловен туризъм, екология, медицина, телекомуникация или винарство.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!