Сд д края на Втората световна война новото българско правителство се обявява за пълната еманципация на жените, което означава равни граждански и политически права на двата пола и право на достъп на жените до "мъжките професии". Днес въпреки многото промени в социален и политически аспект нежните половинки продължават да се стремят към еманципиране. Вкусовете обаче си остават до известна степен различни. Новото най-малко творение на японската автомобилна компания Nissan, наречено по традиция Micra, повече от всякога е насочено именно към предпочитанията на т. нар. нежен пол. Факт е, че малолитражката още от пръв поглед завладява сърцата на жените със своите големи "очи" и "сладки" биоформи. При дебюта си предишното поколение на модела също изглеждаше така. През 1993 година предшественикът спечели призванието "Автомобил на годината в Европа" и с течение на времето се превърна в най-успешния модел на японската компания. Сега след кризисния период в Nissan се наблюдава своеобразно възраждане, подпомагано от френския гигант Renault, което започна с X-trail и Primera. Новата Micra е третият модел от това "обновяване" и според специалистите се явява най-удачния вариант досега за излизане от кризата. Дали това е така ще покаже времето, а за начало ще се запознаем подробно с особеностите на малката японка.
Екстериор
Вече стана ясно, че Micra е създадена да привлича предимно женските погледи. Именно заради това във външния є вид няма и капка агресия. Големите предни светлини започват от двата горни края на масивната броня, разделят капака от калника и стигат до средата на моторния отсек. Основните фарове са насочени напред и наподобяват невинния поглед на дете. Закръглените форми на задницата и леко раздутите калници също допринасят за миловидната осанка на автомобилчето. Дизайнът е изцяло дело на японски инженери. Освен доста по-екстравагантните форми, "мъникът" е пораснал с една глава в сравнение с предшественика си. По-опитните специалисти ще забележат отделни детайли, придаващи лек ретро-стил - факт който придава още повече очарование на новата Micra.
Интериор
Въпреки че външният вид е разаработен от японци, а над вътрешността на колата са проявили своите умения дизайнерите от немската студия Nissan Design Europe, ясно се забелязва перфектната хармония между екстериор и интериор. Линиите на арматурното табло са максимално опростени. Уредите са стандартни и поносимо информативни. Екстравагантност внасят кръглите бутони, разположени навсякъде по арматурата. Воланът е удобен и ергономичен, а мястото за краката на водача и пасажера до него е оптимално за автомобил от субкомпактния клас. Отзад е тесничко, но това е нормално за малолитражка. Предните седалки са доста удобни, а най-хубавото е, че позицията на водача е доста висока, което благоприятства и без това добрата видимост. Под предната дясна седалка има функционално отделение за багаж, което донякъде компенсира малкия багажник. Делимата задна седалка също върши работа при наличието на повечко багаж. Интересно е решението, което позволява на задната седалка да се плъзга напред-назад. По този начин се увеличава мястото за краката на пасажерите за сметка на товарния отсек и обратното. Задното диванче може да се плъзне чак до предните седалки и да се седне там става напълно невъзможно, но обемът на багажника придобива размерите на автомобил от компактния клас. Плъзгащата задна седалка има още един плюс. При положение, че отзад има детско столче с бебе в него, то за водача е по-лесно да се пресегне, например. Освен това приближаването на седалката до центъра на купето прави мястото доста по-безопасно при евентуален удар.
Двигател
Новата Micra се предлага с три бензинови и един дизелов агрегат, които са с работен обем съответно 1.0-, 1.2-, 1.4- и 1.5-литра. Според нас оптималният вариант е бензиновият двигател с обем 1 386 см3. и мощност 88 к.с. Моторът е изработен от алуминиеви сплави и е снабден със система за променливо газоразпределение. Така се осигурява перфектна динамика, а и разходът на гориво е повече от приемлив. Независимо от хидравличните тампони, децибелите на този агрегат излизат от нормите, но за сметка на това купето е обезшумено сравнително добре и комфортът на пасажерите не се нарушава. Окачването е твърдичко, но пък автомобилът е стабилен в завоите. Спирачките си вършат работата и са без забележки. Предвиден е и серво усилител на волана, който предвид лекото купе и електронното си управление е много добър и повишава значително комфорта при пътуване, особено в градски условия.
Цена
Парите за новата Micra са малко повече от тези, необходими ви за някоя от алтернативите. Ако обаче искате да направите подарък на жена си и същевременно да купите надежден автомобил от субкомпактния клас, Micra е подходяща за целта. Автомобилът се произвежда в завода на Nissan в Англия. Там се правят и някои от моделите на Renault, които също се славят с добра надеждност.
Жената днес (Пазарът в България)
След края на Втората световна война новото българско правителство се обявява за пълната еманципация на жените, което означава равни граждански и политически права на двата пола и право на достъп на жените до "мъжките професии".
25 април 2003, 11:05
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!