С ветовните продажбите на компютри са се увеличили с 15% през третото тримесечие на годината спрямо периода юли-септември миналата година, но заради влошените икономически условия повечето от всички 80,6 милиона продадени компютри са били от ниската ценова гама, сочат данни на изследователската и консултантска компания "Гартнър" (Gartner), цитирани от БТА.
Растежът е бил най-бавен в САЩ, където продажбите са нараснали с 4,8% спрямо същия период на 2007 г.
"Световният пазар на персонални компютри най-накрая усети влиянието на глобалния икономически спад", коментира анализатор от Гартнър.
"Хюлет-Пакард" (Hewllet-Packard Co) е запазила позицията си на компанията с най-високи продажби и пазарен дял от 18,4%, следвана от "Дел" (Dell) с 13,6%.
Тайванската компания "Ейсър" (Acer Inc.), която е номер три в света, е отчела скок на пазарния си дял до 12,5% спрямо 9,7% преди година до голяма степен благодарение на популярната й линия от мини преносими компютри, предлагани за по-малко от 500 долара.
Пазарният дял на китайската компания "Леново" (Lenovo Group Ltd.), която заема четвърто място, се е понижил до 7,3% спрямо 7,8% година по-рано, а "Тошиба" (Toshiba Corp.), която е номер пет в света, е отчела растеж на своя дял до 4,6% в сравнение с предишните 4,2%.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!