А втомобилния гигант "Даймлер-Крайслер" обяви, че е продал 80,1% от подразделението си "Крайслер" на частния инвестиционен фонд "Cerberus Capital Management" ще за 5,5 млрд. евро (7,41 млрд. долара).
С това действие се слага край на едно от най-големите трансатлантически сливания, реализирани някога.
Немският автомобилопроизводител ще задържи 19,9% от акциите в американския си клон и ще има задължението да изплати здравните осигуровки и пенсиите на служителите си.
В следствие на това американските профсъюзи на работещите в автомобилната промишленост, които имаха доста резервни по социалните въпроси, свързани с продажбата, одобриха сделката.
След новината за нея акциите на компанията майка се вдигнаха със 7% на германския пазар.
Очакванията са, че продажбата ще бъде финализирана до есента. Същевременно акционерите на компанията трябва да се съберат на общо събрание, за да решат дали да променят името от "Даймлер-Крайслер" само на "Даймлер".
"Уверени сме, че сме намерили правилното решението - и за "Даймлер", и за "Крайслер". Осигурихме нужното за нов старт", коментира шефът на автомобилния гигант д-р Дитер Цетче.
Успешната сделка е знак за доверието в "Крайслер", иконична американска марка и третият по големина автомобилен производител в САЩ след "Дженерал мотърс" и "Форд", коментира управителят на "Cerberus" Джон Сноу.
"Крайслер" и "Даймлер-Бенц" се сляха чрез струваща 36 млрд. операция през 1998 г. Тогава се смяташе, че тази "сватба в небесата" ще се превърне в модел за световните автомобилопроизводители.
Въпреки всички приказки за синергия и прогрес, двете компании обаче така и не успяха да се превърнат в единно цяло.
През миналата година "Крайслер" отчете 1,5 млрд. загуби в операции по своето реструктуриране, което освен друго ще коства и над 10 хил. работни места.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!