В секи европейски гражданин вече има възможност да регистрира свой сайт или електронна поща с разширение .eu. Достатъчно е да избере име на домейна си, информира IDG.bg.
Някои от имената обаче са блокирани, тъй като са географски или геополитически понятия или са запазени от администрациите на страните членки на ЕС, предупреждават европейските медии.
Предпочетеното от кандидатите за регистрация име трябва да съдържа най-малко два знака - букви, цифри от 0 до 9 или тире, но не и повече от 63 знака.
Регистрацията минава по интернет през компанията "EURid", която поддържа разширението.
Интересът към .eu е изключително висок; има шанс той да измести дори популярния .com, коментират наблюдатели пред Би Би Си.
През 4-месечния период, в който фирмите имаха възможност да запазят имената на своите търговски марки, се отзоваха над 335 000 организации.
Най-много записвания дойдоха от Германия (28,2%), следвана от Холандия (16,6%), Франция (11,1%), Великобритания (9,4%), Италия (6,1%), Белгия (5,1%), Швеция (4%), Дания и Чехия (по 2,9%) и Испания (2,8%).
Дублиране имаше в общо 95 000 от заявките. Например за Polo.eu претендираха от автомобилите "Фолксваген" (заради модела им "Поло"), модната къща на Ралф Лорън (заради линията "Поло") и производителите на шоколад "Нестле". Спечелиха "Фолксваген", защото бяха най-бързи.
В немалко случаи разликата между кандидатите се измерваше в секунди. Така "Дискавъри ченъл" се пребори за Discovery.eu, макар че документите за джиповете "Land Rover" били подадени само четири минути след началния час.
За Sex.eu се конкурираха общо 280 заявки, 220 от които били подадени в един и същ ден.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!