Зв возилата с марката Mercedes-Benz с пълна сила важи максимата "Или само добро, или нищо". Затова може би и за тях се говори толкова много. С основание може да се твърди, че щутгарският гигант не просто е част от автомобилната история, а дори е участвал при написването й, като едва ли има здравомилсещ човек, който да оспорва това твърдение. Прусаците по принцип създават прословути по своето качество, лукс и надежност возила, а някои от тях вече са се превърнали в мит. Когато пък в наши дни някой се заеме със съживяването на една автомобилна легенда, крайният резултат може да бъде само един - шедьовър. Потвърждение на това твърдение поднася и германското тунинг-студио HWA, което се захваща с нелеката задача да доработи оригинал, който отдавна се счита за "класика в жанра". Немците си поставят за цел да усъвършенстват не какво да е, а една от най-добрите спортни бегачки на миналото столетие - Mercedes 300 SL.
Появата на оригинала през 1954 предизивква фурор
Още тогава съвременниците по достойнство отчитат преимуществата на германския атлет, който 45 години по-късно напълно заслужено си спечелва титлата "спортен автомобил на столетието". Наред със силните черти в характера си обаче немецът носи и такива, които биха могли да "стопят" нервите на собственика му. Така например системата за директно впръскване на горивото често е създавала главоболия на баровците, имали удоволствието да се сдобият с новичък 300 SL. При изгасянето на автомобила с последния оборот невъзпламенен бензин навлиза в горивната камера и докато двигателят е в покой, той навлиза дори и при гърбиците на коляновия вал, където намалява плътността на малсената смазка и по този начин силно застрашава здравето на двигателя. Барабанните спирачки при оригинала пък просто "изсипват" свръхдоза адреналин в кръвта на шофьора при спиране от висока скорост. Именно с разрешаването на този и други проблеми се заемат от HWA.
В завода в Афалтерсбах конструкторите разглобяват един от представителите на 300 SL до съставните му детайли. Тръбното шаси е подложено на основен преглед с рентгеново изследване, като на места, където металът е износен, са нанесени корекции, така че здравината да бъде на ниво. На подобно щателно изследване и доработка е подложена и каросерията на атлета. В следствие на тези оздравителни процедури годините на старата спринтьорка не само не личат, а дори се оказва, че тя е в по-добра форма, отколкото в активния си състезателен период преди десетилетия. В интериора дизайнерите запазват духа и стила на епохата от 50-те като разбира се внасят и някои корекции, с които баровците неизменно свикнаха в последно време. Крайният резултат - усещането за класически спортен автомобил, съчетан с много класа и лукс. При окачването и спирачките също настъпва значителна актуализация. Предният, задният мост, както и спирачките и накладките за заимствани директно от модел SL 2001-ва година. Освен това са монтирани и антиблокираща система (ABS), както и електронно-стабилизираща система, запазваща траекторията на движение в завои.
Мощността е правопропорционална на цената
Под капака инженерите наистина залагат истинска бензинова "бомба". Двигателят е заимстван от моделния ред AMG. V-образният агрегат е с работен обем 5 956 см3, а осигуряваната от него мощност е 381 к.с. при 5 500 об./мин. Максималният въртящ момент е 580 Нм при 3 750 об./мин. За сведение "оригиналът" от 1954 година предлага показатели приблизително наполовина "по-слаби" от тези. Електронното ограничение слага бариера пред скоростта при 250 км/ч.
Който се съмнява в уникалността на създаденото от HWA отроче пък може да се загледа в неговата цена - 400 000-те евро категорично подсказват, че наистина става дума за автомобил само за "тарикати".
Възкресението (Мания)
За возилата с марката Mercedes-Benz с пълна сила важи максимата "Или само добро, или нищо". Затова може би и за тях се говори толкова много. С основание може да се твърди, че щутгарският гигант не просто е част от автомобилната история, а дори е участвал при написването й, като едва ли има здравомилсещ човек, който да оспорва това твърдение.
29 май 2003, 16:37
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!