Щ астливият живот на блондинките датира още от гладните години в Европа след ледниковия период, научаваме от канадския вестник "Торонто стар" (TheStar.com).
Канадският антрополог Питър Фрост излиза с нова теория в последния брой на Evolution and Human Behaviour, според която преди около 11 000 години в Северна Европа броят на жените далеч превъзхождал този на мъжете.
При това положение на нещата когато мъжете били изправени пред избор на партньор, те обикновено посягали към синеоките блондинки. Предполага се, че плодовете от консумираната връзка най-често били свежи попълнения към групата на
"щастливите синеоки блондини".
Когато даден индивид трябва да избира спътник в живота и се колебае между няколко еднакво ценни за него представители на другия пол, той обикновено избира този, който ярко се отличава от останалите, обяснява Фрост.
Ученият признава, че много еволюционни биолози отхвърлят идеята за предимството, което носи притежаването на рядко срещани за даден вид цветове.
Този феномен обаче е добре изучен при плодните мушици и гупите, наблюдава се и при калинките, ръждивочервените брашняни бръмбари, листозавивачките и паразитните оси.
Антропологът свързва силното разпространение на русата коса и сините очи в Северна Европа след ледниковия период с крайния недостиг на храна. Мъжете трябвало да пътуват дълго в северната тундра, за да ловуват, като много от тях така и не се завръщали, загинали от глад, изтощение или фатални инциденти.
Оцелелите ловци били изправени пред трудния избор на партньор измежду множество жени.
И именно в този решителен момент, в игривия полумрак, роден от борбата на пещерната тъма и запаления огън, от тъмнокосата тълпа кандидатки видимо изпъквали светлокосите и синеоките. Уморените ловци нямали повече сили да му мислят много и избирали първосигнално, пише изданието.
От "Торонто стар" обаче припомнят миналогодишно изследване на британски учени, което достигна до съвсем различни изводи. Тогава психологът Питър Ейтън от университета "Сити" в Лондон обяви, че мъжът предпочита не определен цвят на женската коса, а по-скоро такъв, който е имала косата на майка му. Тези дни обаче той признал пред журналистите, че изследването му е било спонсорирано от компания, произвеждаща шампоани за коса.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!