Р екламите на козметични продукти заливат страниците на списанията, обещавайки още повече красота и чудеса. Европейската козметична индустрия е световен лидер с оборот от 57 млрд. евро, а и в Европа купуват най-много продукти, които влизат в пряк контакт с кожата.
Във Франция производителите са изправени пред ново предизвикателство, свързано с настъпването на биокозметиката.
Продажбите на този вид естествена козметика нараснаха с цели 40% само за една година. За последните две години броят на производителите на биокозметични продукти във Франция се е увеличил почти четворно.
На фона на тази трайна тенденция козметичните гиганти правят всичко възможно, за да не загубят позициите си.
"Традиционната козметика наблюдава от много близо този пазар, тъй като производителите си дават сметка, че клиентките им искат да ползват натурални продукти, но истински натурални и сертифицирани продукти.
Така се оказа, че много от традиционните козметични марки изкупиха малки производители на биопродукти. Сред примерите е L'Oréal, който закупи Sanoflor, Yves Rocher купи Terre d'Oc, а Stella McCartney пък отиде при Yves Saint-Laurent, като разработиха заедно линията Care.
Очевидно е, че големите марки се интересуват от този пазар, защото търсенето е налице", коментира Ан Гекер, създателка на сайта Bio.com.
Биокозметиката привлича много потребители, тъй като в продължение на години традиционната козметика е злоупотребявала с различни химически вещества, за които се знае, че са опасни, като парабен, фталати и алуминиевите соли.
Последните се използват при дезодорантите против изпотяване, но според някои учени те могат да причиняват рак и допринасят за развитието на болестта Алцхаймер.
В момента европейската директива за козметиката, която датира от 1976, е в процес на ревизиране, но нищо не сочи, че тя ще включва забранителен списък на опасните вещества.
Междувременно обаче остава и юридическата празнина по въпроса за биопродуктите. Очаква се към юни да се появи и единно европейско лого за биокозметичните продукти.
Германия, където терминът "био" е издигнат в култ, представлява най-големият пазар за биокозметични продукти. В момента те са едва 7% от пазара на козметика, но перспективите са повече от розови.
Безспорен хит в тази област са продуктите на Dr. Hauschka. Д-р Хаушка произвежда кремове от рози, смокини и авокадо по един и същи начин вече 40 години.
Не се допускат никакви пестициди, никакви торове или реколта извън сезона. Като всички последователи на антропософията, създателят компанията Рудолф Хаушка се е стремял да постигне производствен цикъл аналогичен на този в природата.
Пазарният дял на биокозметиката в Германия расте с големи темпове и дори по-бързо от този на биохраните.
От своето създаване до момента известната френска козметика L'Occitane не престава да се развива и да привлича все повече почитатели.
L'Occitane е козметика с 30 годишна история, създадена от Олиевие Босан. Това е първата истински натурална козметика, която влезе на нашия пазар.
Само за няколко месеца от двата магазина на L'Occitane в София регистрират голям интерес, както на жени, така и на мъже към натуралните продукти. Някои са станали почитатели на козметиката в чужбина, други конкретно търсят козметични продукти на природна основа.
92% от ползващите тази козметика казват, че кожата им става по-елестична, по-гладка и по-красива. L'Occitane следва принципите на фитотерапията и ароматотерапията, без да използва никакви животински продукти с изключение на пчелните - мед и прополис.
Не може да са каже, че има 100% гаранция да не се появи индивидуална реакция в резултат на някоя от съставките, но затова са тестерите.
В който и магазин на козметичната марка да влезете, ви посрещат компетентни консултанти. Не само приятните консистенции на козметичните продукти предполагат търсенето. Това, което пише на опаковката, е истинското съдържание, а ефектът е повече от видим, споделят много от хората, които ползват козметиката.
Най-хубавото е, че ароматите не дразнят. Те са естествени и носят усещането за истинска природа, за идилията Прованс.
L'Occitane предлага няколко линии, които са разработени на основата на изключителни съставки.
Преработката на всичките натурални съставки е направена така, че да бъде извлечено най-доброто от всяка съставка и тя да действа на кожата.
Патент на фирмата е използването във всички продукти на един основен инградиент - масло от карите. Благодарение на 25-годишните разработки на маслото, фирмата може да се похвали като най-голямата в света, използваща най-чистото масло от шея.
Суровината се доставя от малката африканска държава Буркина Фасо. Това масло е изключително питателно и мигновенно успокоява и омекотява кожата. Козметичната марка е единствената в момента, която произвежда сапун по традиционните методи и рецепти на старите марсилски майстори.
Козметиката има и своите бестселъри. Те са еднакви за всичките й почитатели в света - крем за ръце с карите, крем за тяло с бадем, новата серия с череша.
Не на последно място са опаковките, които са екологично чисти и с етикет, гаранция за контролиран произход. Растенията, от които се извличат съставките за козметичните продукти са плод на органично земеделие.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!