Ии иналата година беше със сигурност една от най-успешните в дългата и славна история на гиганта VW. Германците атакуваха нови пазари в почти всички сегменти. Амбициозните прусаци смело навлязоха и при най-луксозните и скъпи автомобили, като не пропуснаха да премерят сили с конкуренцията дори в класа на всъдеходите.
Изключително успешна за Audi 2002 се оказа и далеч отвъд Океана - в Страната на свободата. Там тевтонците реализираха най-висок ръст на продажбите от няколко десетилетия насам. Оказа се, че 86 000 американци са гласували доверие на автомобилите с Четирите кръга. Като реверанс иq разбира се, водени от желанието за още по-внушителни постижения, конструкторите от Audi по време на тазгодишното изложение в Детройт разкриха още един свой шедьовър, който само след няколко години трябва да триумфира по американските пътища. Върхът на острието, което трябва да привлече нови клиенти, носи названието Pikes Peak. Агресивното возило е типичен представител на SUV-овете, които в последно време са хит, както в САЩ, така и в почти цяла Западна Европа, най-вече поради факта, че перфектно съчетават функционалност, комфорт и класа в едно.
За разлика от своя събрат Volkswagen Touareg новият всъдеход на Audi ще защитава имиджа си повече по асфалтираните пътища, отколкото по труднопроходимите местности. Въпреки това обаче возилото е снабдено с редукторна скоростна кутия, която трябва да спомага за "излизането" от всяка трудна ситуация. Все още обаче е фирмена тайна дали при Pikes Peak въртящият момент ще се предава между предната и задната ос посредством специален диференциал, или ще се разчита на далеч по-съвременна електронна система, която прусаците от известно време насам са подложили на сериозни изпитания. Теглото на гиганта към момента е 2.5 тона, но създателите му обещават, че до внедряването му в серийно производство със сигурност Pikes Peak ще бъде подложен на диета и се очаква да олекне с около 300 кг, което ще спомогне за постигането на по-добри динамични показатели.
За последното бъдещите собственици едва ли трябва да се притесняват, предвид "благородното сърце", което германците са предвидили като възможност за оборудване на своя динозавър. V-образното чудовище с осем цилиндъра и два турбокомпресора трябва да зарадва притежалите на Pikes Peak с мобилизацията на 500 конски сили. Габаритите на германеца са почти толкова внушителни, колкото и двигателят му. Дължината на автомобила е 5.03 метра, широчината е 1.98, а височината - 1.74.
Относно привлекателната външност на атлета може би е достатъчно да се спомене, че тя е изцяло творение на един от най-добрите в този занаят - Валтер де Силва. За хората, интересуващи се от автомобили това име не се нуждае от представяне, а излъчването на Pikes Peak доказва за пореден път, че Audi никога не правят компромис с качеството на дизайна.
Линиите и формите не подсказват по никакъв начин родовата принадлежност на возилото, като в този случай явно е търсена преднамерено нова идентичност. Предницата е с подчертана агресия, а задната част веднага подсказва, че господин де Силва доста дълго е поработил и за Alfa Romeo и за Seat. От Audi обаче потвърдиха, че серийният Pikes Peak ще търпи доста промени откъм външен дизайн.
Попаднете ли във вътрешността веднага ще окриете типичните за Инголщат решения. Много лукс, високи технологии и качество на най-висока цена са ключовите думи при описанието на гостоприемния интериор на возилото. Инструментите са с триизмерно изображение и усещането от въздействието им е достойно само за хората силно пристрастени към автомобилите. Скоростите на секвенциалната трансмисия могат да се превключват и от копчетата, разположени на волана. Специална камера се грижи за проследяването на най-правилната траектория на Pikes Peak, като информацията се предава посредством сензори и автомобилът се стабилизира веднага при грешка от страна на водача. Разбира се, това е само малка част от екстрите, които ще получат клиентите избрали Pikes Peak за свой автомобил, но и никой няма да очаква по-малко за цена от 45 000 евро нагоре.
Върхът на острието (Нова генерация)
Изминалата година беше със сигурност една от най-успешните в дългата и славна история на гиганта VW. Германците атакуваха нови пазари в почти всички сегменти. Амбициозните прусаци смело навлязоха и при най-луксозните и скъпи автомобили, като не пропуснаха да премерят сили с конкуренцията дори в класа на всъдеходите.
20 февруари 2003, 14:51
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!