Ч аст сме от масова култура в едно пазарно общество, в което всичко се продава и купува - работна ръка, женски крак, ум, програми, поданство, националност, идеи, политики, партии, държави, пише списанието за популярна психология "Инсайт" (InsightBG.com).
Темата на декемврийския брой е консуматорското ни общество.
Пазаруването като зависимост
В една или друга степен всички са подложени на натрапчива потребност от покупки. Статистиката посочва, че в Америка от подобна зависимост страдат 55 млн. американци и повечето от тях са жени.
Непреодолимото желание за покупки често се сравнява със зависимостта при наркоманите.
Явлението се нарича ониомания. То отвежда ониомана в магазина за поредната порция напълно ненужни предмети - това го успокоява за известно време и му дава възможност да почувства, че животът му продължава, разказва изданието в статията "Ширпотребност".
Моловете - емоционалните лабиринти
"Искаме да се загубите!" - това са думи на дизайнера на един от най-големите молове в САЩ, казани при откриването му.
Всъщност върху посетителите на т.нар. "шопинг центрове" въздействат доста психологически ефекти. Какво е "тема", "груеново пренасяне" и "атмосферика", обяснява текстът "Молът - пазаруване, или приказка за Хензел и Гретел".
Митовете за пола
По повод на последните кинонагради "Златен глобус" агенция Асошиейтед прес констатира, че хомосексуалността и транссексуалността са регистрирали своеобразен (филмов) триумф.
"Инсайт" оставя настрана бизнеса, шоуто и скандала и дава думата на специалистите.
Извън мита за мъжко-женската същност (или може би именно поради него) съществува теория за общото бисексуално предразположение на висшите животни и на хората.
Интересни гледища в това отношение представя статията "Представките" на сексуалността - от всеобща психическа предразположеност до болест".
И още в броя:
- Сезонните разпродажби;
- Жената в средна възраст;
- Психология на омразата;
- Синът на Владимир Висоцки - Никита, пред сп. "Инсайт".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!