"Форд Мотор Къмпани" отчете загуба от 8,7 млрд. долара за второто тримесечие на 2008 г. Загубата се дължи на северноамериканското поделение на компанията, докато отделите в другите региони на света са печеливши.
Въпреки загубите от "Форд" отчитат, че се движат по план в дългосрочното си развитие и дори бе обявен нов, ускорен план за намаляване на разходите и излизане на печалба, информира "Спийд-прес".
За второто тримесечие "Форд" и поделенията му са продали 1,561 млн. автомобила. Това е спад в сравнение със същия период на 2007 г., когато са реализирани 1,773 превозни средства, но разликата се дължи най-вече на изключването от сметките на автомобилите на "Ланд Роувър", "Ягуар" и "Астн Мартин", които вече не са част от компанията.
Приходите са 34,1 млрд. долара, докато през 2007 са били 40,1 млрд.
В Северна Америка компанията отчита загуба от 1,3 млрд. долара. Причината са намаленото търсене на пикапи и неподходящите цени на продуктите на пазара.
В Европа "Форд" отчитат оперативна печалба от 582 млн. долара, което е сериозен ръст в сравнение с 2007 г., когато печалбата е била 262 млн. долара.
Значително са намалени разходите на европейското поделение, а приходите са увеличени от 9,2 на 11,5 млрд. долара.
Печеливши са и поделенията в Южна Америка и Азиатско-Тихоокеанския регион. Те са спечелили съответно 388 млн. долара и 50 млн. долара. От дяловете си в "Мазда" "Форд" има оперативна печалба от 103 млн. долара, а от "Волво" понася загуби в размер на 120 млн. долара.
Основните загуби на "Форд" идват от неавтомобилната част на компанията, включително кредитната компания "Форд", предварително изплащане на данъци и изплащане на стари дългове.
Въпреки отчетената обща загуба от $8,7 млрд., или по 3,88 долара на акция, от компанията отчитат, че се движат по план за дългосрочно развитие. Разходите са намалени с 1 млрд. долара, от които 600 млн. в Северна Америка.
Заедно с обявяването на резултатите "Форд" премина към изпълнение на нов възстановителен план, в който значително са съкратени първоначалните срокове. Компанията ще промени продуктовата си гама в Северна Америка, предлагайки повече компактни и икономични автомобили.
Цели шест модела от европейската гама ще бъдат предложени в Северна Америка. Три от големите пикапи на компанията пък ще бъдат трансформирани в по-малки модели.
До 2010 г. гамата на "Форд" и "Линкълн" ще бъдат напълно преобразена и обновена.
Същевременно ще протича и агресивната политика на компанията за преструктуриране, което да доведе до намаляване на разходите. Така компанията очаква през следващите години да се превърне в печеливша структура.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!