Я понският автомобилостроител "Тойота" временно спря в събота производствените си линии в 11 от 12-те си завода в Япония, за да отговори на намаленото търсене на автомобили, предаде агенция Киодо.
Производството в страната ще бъде намалено наполовина в продължение на три месеца. Компанията ще преустанови производството и на 24 и 30 януари - общо три дни през първия месец на годината.
Цялото й производство в Япония ще бъде спряно и в продължение на 11 дни между февруари и март. От февруари до април компанията ще произвежда приблизително 9000 автомобила дневно, което е най-ниското производство от 30 г.
През 2008 г. средното дневно производство на коли Тойота в Япония бе 20 000 броя, но се налага то да бъде съкратено заради срива на световния пазар, отбелязва Киодо.
Освен това, през първото тримесечие за няколко дни ще бъдат затворени и някои производствени линии в Северна Америка.
Втората по големина японска автомобилостроителна компания "Хонда" обяви, че ще спре производството в завода си във Великобритания за още два месеца, удвоявайки планирания период на прекъсване на работата, предаде Асошиейтед прес.
Причината е, че европейският автомобилен пазар не дава и най-малък признак на възстановяване на фона на икономическия спад.
Удължаването на периода означава, че заводът Суиндън в Югозападна Англия ще бъде затворен от февруари до май. Японската компанията обаче не съобщи за планирани съкращения сред персонала от 4200 души.
"Хонда" обяви още, че намалява производството си в Япония с допълнителни 56 0000 превозни средства заради глобалния спад и ще закрие 3100 временни работни места в страната, припомня АП.
Въпреки световната финансова и икономическа криза в България потреблението на нови автомобили расте, показва статистиката на Съюза на вносителите на автомобили в България (СВАБ).
Според нея през 2008 г. в България са купени 53 812 нови леки коли. За сравнение, през 2007 г. тази цифра е била 52 009. Увеличението в продажбите на нови коли засята и мотоциклетите, автобусите и камионите.
Променят се обаче предпочитанията на българите към новите автомобили. Безспорен лидер сред продажбите на леки коли през миналата година е марката "Опел", следвана от "Тойота", "Фолксваген", "Форд", "Пежо", "Дачия" и "Ситроен".
Миналата година първенството се държеше от "Тойота", следвана от "Форд", "Пежо", "Опел", "Порше", "Шкода" и "Ситроен".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!