2% от децата у нас учат и се възпитават в частни учебни заведения, стана ясно на пресконференция по случай 10-годишнината на Българската асоциация на частните училища (БАЧУ).
10 хил. ученици и 1340 учители са заети в частните училища в страната, обяви зам.-председателят на Управителния съвет на асоциацията Диляна Божинова.
От 1996 г. до 2006 г. 1336 деца в България са завършили основно образование в частни училища.
376 са завършилите частни гимназии, 2545 - професионални колежи. 2994 са приетите във ВУЗ.
На 23 и 24 март БАЧУ организира юбилейно изложение на частните учебни заведения в музея "Земята и хората" в София, информира БГНЕС.
От 14 до 18 май ще се проведат дни на отворени врати в частните учебни заведения, а в навечерието на Деня на народните будители БАЧУ ще връчи юбилейните си награди.
Като активен партньор на просветното министерство асоциацията работи за изясняване статута на частните училища у нас и за решаване проблемите с материалната база, подчерта Валя Денчева от Управителния съвет на БАЧУ.
Тя изрази благодарност на ръководството на Столичната община и СОС за приетите промени в Наредбата за отдаване под наем на общинска собственост на частни училища и детски градини.
"Надяваме се така да се реши поне частично проблемът с липсата на помещения за детските градини в столицата. Ще започнем строителство със собствени средства", заяви Денчева.
В ЕС се отделят за висше образование
от шест до осем пъти повече отколкото в България, а в САЩ - 20 пъти повече финансови средства, заяви министърът на образованието Даниел Вълчев на дискусия в Софийския университет пред социолози и представители на бизнеса.
В цифрово изражение 0,58% от БВП у нас се отделят за висшето образование.
"Моето предложение е като натрупване в периода 2006-2009 г. общо това да станат 4,2% от БВП. Ние не можем да си позволим изведнъж да се приравним със страните от ЕС, но за това трябва да се търсят алтернативи и най-вече за една по-голяма връзка с бизнеса, защото в момента е изключително занемарена връзката между академичното образование и пазара на труда", посочи министърът.
В тази връзка една от идеите на реформата във висшето образование е да се създаде публичен регистър на завършилите го и да има връзка между него и публичния регистър на НОИ.
Това ще бъде и един от факторите за акредитиране на съответния университет - колко от неговите възпитаници работят по специалността, която са завършили.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!