Та а показват резултатите от проучване, проведено на сайта за онлайн социални общности club.neogen.bg. Въпреки, че мнозинството от отговорилите потребители - 40% не могат да си представят да не се срещат на живо с приятелите си, за 26% от анкетираните, в унисон със световните тенденции, виртуалните общности се превръщат в предпочитано място за социален контакт, тъй като са по-достъпни.
17% от отговорилите са настроени доста крайно и според тях "новата виртуална реалност" е добре дошла за хора, които са по-скоро асоциални и неудачници. На другия полюс са 4% напълно отдадени на своя "втори живот", тъй като виртуалните общности предоставят много повече свобода.
Някъде в златната среда се намират 13% от потребителите на сайта, които са склонни за в бъдеще да станат част от глобалнатa онлайн социална общност, но все още реалния свят ги привлича повече. Това са резултатите от онлайн проучване на потребителите на club.neogen.bg, преведено в периода 28 март - 6 април 2007г.
Отговорите на анкетата разкриват, че във възрастовата група 25 - 35 години над 60% от анкетираните смятат, че виртуалните общности са адекватен заместител на реалните. По-младото поколение 18 - 25 години е почти единодушно в това, че срещите с приятелите са незаменими (69%) или че в бъдеще биха се заинтересували по-сериозно от виртуалните социални общности (15%). Сред по-възрастните потребители 45-55 години съществува в най-голяма степен идеята, че "новите виртуални общности" са места за неуспели в живота хора - това мнение подкрепят 65% от отговорилите. Сред поколението на средна възраст 35-45 години двете алтернативи се срещат почти по равно 35% за "Не мога да не се срещам с приятелите" и 33% "Донякъде го заменя - виртуалните общности са по-достъпни".
Интересно е разпределението на гласовете в зависимост от пола. Определено жените са привърженици на "реалния живот" като 39% твърдят, че е немислимо да не се виждат с приятели и че виртуалните общности са за неудачници. Мнозинството от отговорилите мъже намират онлайн социалния живот за напълно задоволяващ и дори го заменят срещу реалния такъв 61%.
Как се разпределят гласовете на респондентите според сферата на дейност? Къде са привържениците на "виртуалния живот": Софтуер/ИТ - 75%, Банки/Финанси - 73%, Компютри/Електроника - 66%, Телекомуникации/Интернет - 54%. В тези сфери мнозинството от потребителите са посочили отговори: ?Напълно го заменя, предоставя много повече свобода? и ?Донякъде го заменя, виртуалните общности са по-достъпни?. На противоположния полюс са заетите в сферата на: Авто/Превозни средства - 70%, Маркетинг - 56%, Медии/ПР - 52%, Туризъм/Транспорт 61% - при всички тях преобладават отговорите ? ?Не мога да си представя да не се срещам с приятелите си? и ?Заменя го само за комплексарите и неудачниците?.
Според критерия местоживеене - жителите на Бургас, Варна, Велико Търново не възприемат "виртуалната реалност" и мнозинството от респондентите са посочили, че за момента не са част от онлайн социална общност. Представителите на столицата са дали равен брой гласове - 50% подкрепят идеята за виртуалните общности, другата половина я отричат. В градове като Пловдив, Русе, Стара Загора пък потребителите показват по-голяма склонност да живеят свой "втори живот в онлайн пространството" , като съответно 58%, 56%, 60% са посочили, че виртуалните общности могат да заменят реалния живот.
Neogen е международна компания, собственик на Интернет сайтове в 4 Източноевропейски държави. Компанията поддържа сайтове в сферата на онлайн подбор на персонал, запознанства в Интернет, онлайн социални общности, малки обяви, онлайн реклама, виртуални игри.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!