В естник "Капитал" ще предложи на читателите си колекция от научно-популярни филми на Би Би Си, които ще се продават с броя всяка събота от 15 юли до 2 септември.
Маркетинг екипът е избрал четири заглавия, които ще бъдат представени в осем серии. Това са: "По стъпките на динозаврите" (Walking with Dinosaurs), "Живот във фризера" (Life In the Freezer), "Синята планета" (Blue Planet) и "Леонардо" (Leonardo). Името на колекцията е "Истинските истории".
"Сигурно ще има коментари - защо и "Капитал" продава DVD. Всъщност ние не предлагаме просто филм, а infotainment (от англ. буквално "информационно забавление" - комбинация от информация и забавление) продукт. Дълго избирахме коя е подходящата добавена стойност за нашите читатели и за марката "Капитал".
Мисля, че документалните филми на Би Би Си не се нуждаят от представяне и от специална реклама. В колекцията включихме едни от най-силните заглавия.
Читателите ни ще имат възможност да притежават например известните серии на "Синята планета" - филм, който е сниман почти 10 години и е един от шедьоврите на документалното кино. Вярваме, че ще го оценят, очакваме да спечелим и нови читатели", коментира Бисер Боев, генерален директор на "Икономедиа", фирмата издател на "Капитал".
Издателската група е проучила опита на други качествени вестници в предлагането на т.нар. "add on" (добавени) продукти и различни поредици, които са подходящи за сериозни издания. В момента с филми на Би Би Си в Европа се продава френският "Монд" и гръцкият "Катимерини".
"Икономедиа" сключи договор с българското дружество на гръцката компания "Прооптики", която управлява правата за разпространението на документалните филми на Би Би Си в Гърция, България и региона.
Два от филмите ще се появят за първи път на българския пазар.
Те ще се продават с част от тиража на вестника на ръчна продажба и читателите ще могат да избират. Цената на "Капитал" е 2 лева, а на вестник с филм ще бъде 5 лева. Абонатите ще могат да си закупят цялата колекция отделно.
"Изследвахме и очакванията на нашите читатели и интереса им. Проучването показа, че над 60% от аудиторията ни би си купила допълнителен продукт на по-ниска от пазарната му цена, ако се предлага с вестника.
"Капитал" е качествен вестник, но нашите читатели обичат да се забавляват. Повечето от тях са много заети и имат нужда от качествено разтоварване.
Различните секции на "Капитал" имат различни читатели, докато филмите са за всички. Едно от предимствата на колекцията, която подбрахме, е именно, че тя е за цялото семейство", обясни Велислава Попова, маркетинг директор на изданията на "Икономедиа".
Проучването е на база 1000 читатели на "Капитал" и е проведено в периода май-юни от "Алфа рисърч". Данните показват, че читателите предпочитат специализирана и художествена литература, както и мултимедийни продукти.
На идеята, че научно-популярните филми са за всички, е подчинена и рекламната кампания: "Някои четат, всички гледат". Тя се разработва заедно с "Бюро" - вътрешния криейтив отдел на "Икономедиа".
От следващия брой на "Капитал Light" очаквайте представянето на всеки един от филмите:
"По стъпките на динозаврите" в две серии
"Живот във фризера" в две серии
"Синята планета" в три серии
"Леонардо", една серия
Всеки от филмите е носител на много международни награди и е имал излъчвания освен по Би Би Си 1, "Нашънъл джеографик", "Анимал планет" и "Дискавъри ченъл".
Автор на филма "Живот във фризера" е световноизвестният зоолог и водещ на научно-популярни предавания сър Дейвид Атънбъроу. Атънбъроу работи повече от 50 години в Би Би Си с цел да популяризира живата природа.
Благодарение на благотворителните си акции, хонорари и продажби на книги и филми той е спасил от пълно унищожение стотици видове. Първият епизод на "Живот във фризера" e гледан от 11 млн. зрители.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!