Пилотът на самолета на Asiana Airlines Боинг (Boeing 777), който не успя да стигне до пистата на летището в Сан Франциско в събота, е имал опит, но все още се е обучавал да лети на такъв тип самолет, съобщи в понеделник южнокорейската авиокомпания.
46-годишният Ли Ханг Кук е имал повече от 9 хил. летателни часа, но само 43 от тях са били на този модел, един от най-големите пътнически лайнери в света.
Пилотът е бил под наблюдението на опитен инструктор, който е действал като втори пилот, съобщиха от авиокомпанията.
Asiana призна, че самолетът, купен през март 2006 г., е бил на ремонт през юни заради теч на масло от двигателя.
В същото време незабавно бе отхвърлена версията за техническа повреда с твърдението, че е имало "немеханичен проблем" в момента на катастрофата.
Първоначалните анализи показват, че самолетът е летял на малка височина и със значително по-ниска от необходимата скорост при подхода към летището на Сан Франциско.
Системата за кацане на летището, която е предназначена да води самолетите по глисадата за кацане предимно при лоши метеорологични условия Glide Path, е била изключена планово на летището от 1 юли, за което всички са били информирани. Тази система позволява пълен контрол върху кацането на самолета. Самолетът на компанията Asiana Airlines по линията Сеул-Сан Франциско се разби в ясно и спокойно време.
Пилотите са опитали да прекратят кацането и да минат на втори кръг, но вече е било твърде късно и опашката на самолета се ударила силно в пистата.
Две китайски ученички загинаха, над 180 души пострадаха, много от тях тежко, като шестима от пътниците са в критично състояние.
Акциите на южнокорейската авиокампания паднаха в понеделник сутринта.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!