П лащания през мобилен телефон осигурява на клиентите на "Мобилтел" новата услуга "M-Tel Quick Pay", разработена съвместно заедно с Датамакс, заявиха от мобилния оператор.
Засега финансовата услуга може да се ползва само за плащане на фактури към мобилния оператор и зареждане на Prima карти.
Чрез нея ще могат да се правят покупки и да се плаща за услуги от сметката на банкова карта, като потвърждението за транзакцията се прави директно от мобилния телефон, подобно на електронните плащания през банкомат, POS терминал или интернет.
В този случай обаче потребителят може да не се съобразява с часа или мястото, на което се намира, информира IDG.BG.
Според разработчиците на "Quick Pay" сигурността на разплащанията е на същото високо ниво, както и защитата при плащане през банкомат, като дневните лимити за извършване на транзакции са аналогични на тези с банковата карта.
Регистрация за услугата
"M-Tel Quick Pay" може да ползва всеки потребител, който разполага с банкова карта с логото на БОРИКА или с дебитна карта на "Първа Инвестиционна Банка", ДЗИ, "Алфа банк" и "Емпорики банк".
Тази карта трябва да бъде регистрирана към конкретен мобилен номер, което става през който и да е банкомат от системата на БОРИКА.
Сигурността на услугата се гарантира, като при посочване на телефонния номер системата изисква въвеждане на 4-цифрения идентификационен код от фактурата.
Клиентите на Prima могат да ползват "Quick Pay" като се регистрират със своето ЕГН.
Втората стъпка от регистрирането е избор директно от телефона на персонален мобилен PIN код. С него клиентът ще потвърждава плащанията си директно от М-Тел номера.
Регистрацията на банковата карта е еднократна, а цената за извършването й до 31 август 2007 г. е 10 ст.
Ползване
Засега чрез "Quick Pay" може да бъде платена сметката на клиента към М-Тел, както и тази на друг клиент на договор.
За целта той се обажда на номер 180018 и въвежда джи ес ем номера на абоната, чиято сметка ще плаща, както и четирите цифри от неговата фактура. Освен това по този начин може да бъде дозаредена и Prima карта.
Предвижда се услугата M-Tel Quick Pay да бъде използвана от търговци, които искат да предложат на своите клиенти този иновативен начин за разплащане.
От 6 август "Мобилтел" предлага други две нови безплатни услуги на своите клиенти.
С "Възможни обаждания" и "Пропуснати обаждания" потребителите могат с лекота да открият абонатите, които временно са били недостъпни, както и кой ги е търсил по времето, когато телефонът им е бил изключен.
Услугата "Възможни обаждания"
е уникална за българския пазар и абонатите на Мобилтел са първите, които ще се възползват от нейните предимства.
Ако клиент не успее да се свърже със свой приятел или колега, услугата "Възможни обаждания" го информира в момента, в който търсеният от него човек може да бъде намерен.
Досега единствената обратна връзка с хората, с които не сте успели да се свържете, беше известието за доставен SMS, но "Възможни обаждания" предоставя по-удобно решение.
Достатъчно e само потребителят да набере търсения от него М-Тел абонат и в момента, в който той е в обхват и с включен телефон, потребителят получава безплатно SMS известие, че може да му се обади.
С услугата "Пропуснати обаждания"
в нов формат клиентите на "М-Тел" получават информация за пропуснатите обаждания, докато телефонът им е бил изключен или са били извън покритието на мрежата.
Известяването отново ще става с безплатно кратко съобщение. Ако търсещият абонат присъства в адресната книга на търсения, в съобщението ще се изписва неговото име.
Информация за пропуснати повиквания няма да се генерира само в случаите, в които те са направени от аналогов телефон на БТК, цифров или мобилен телефон със "скрит" номер.
Услугите ще бъдат активирани автоматично на всички клиенти на "М-Тел", предплатени и на договор, ще могат да се използват в роуминг и ще са безплатни както за повикващия, така и за търсения абонат.
"Пропуснати обаждания" и "Възможни обаждания" могат да се деактивират и активират повторно, безплатно и независимо една от друга през автоматичното гласово меню на *88.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!