П од заглавие "15 000 посещават бьлгарския MySpace" в. "24 часа" пише за световния, а вече и българския бум на социалните мрежи в интернет пространството.
В световен мащаб най-известните социални мрежи са МуSрасе (над 72 млн. потребители) и Fасеbоок (над 64 млн. потребители). Сред българските засега се открояват Svejo.net, която беше първата социална мрежа у нас, и Dao.bg
"Създаването на социални мрежи е световна тенденция, която със сигурност ще се развива за в бъдеще и в България - затова с мои приятели решихме да създадем Svejo.net", казва за вестника 22-годишният Явор Иванов, който заедно с връстника си Станислав Божков е създал най-популярната българска социална мрежа.
"Идеята ни е да следваме стриктно интересите на потребителите, което в някаква степен означава и комерсиализацията на мрежата, но това е неизбежно. Хората се интересуват от нови продукти и от тяхното качество, а социалните мрежи са модерно и удобно поле за споделяне на опит.
За целта имаме много добре изградена платформа за обратна връзка с потребителите на Svejo.net, всекидневно получаваме много запитвания от тях и се стремим да отговорим на очакванията им. Към момента имаме около 15 000 посещения всеки ден."
В социалните мрежи всеки потребител може да споделя контакти, хипервръзки, видео, лична информация и др. Те са добра възможност за хората, които искат да популяризират дейността си чрез фирмения си интернет сайт или блог, да привлекат бързо и безплатно десетки, стотици и дори хилядипосетители на страниците си.
"Не си мислете, че социалните мрежи се използват само от интернет маниаци или тийнеиджъри например.
Напротив - в чужбина социалните мрежи са обект на особено ухажване от страна на голям брой известни, големи корпорации, които използват различни методи да попадат на първа страница, особено на водещите социални мрежи, пише в своя благ анализаторът на интернет Тодор Христов.
Той определя като най-влиятелни в момента социалните мрежи Svejo.net, Dao.bg, Lubimi.com и Ping.bg.