Мг го експерти твърдят, че за един кабриолет не е толкова важна мощността, динамиката, максималната скорост или пък точното управление, колкото самото усещане от сваления покрив и вятъра в косите. Дали обаче наистина е така? Това специфично усещане при шофиране на открит автомобил само по себе си е даденост в един кабриолет, така че от тук нататък възниква въпросът, защо под предния капак да не се понатъпчат няколко кончета повече и по скоростомера да не се нанесат още няколко деления. Тезата за липсата на нужда от скорост и динамика в един кабриолет се разколебава съвсем, когато става въпрос за модел от марката Porsche. Неизвестната у нас, но много популярна в Германия фирма за доработка Ruf също споделя мнението, че спортните характеристики при откритите автомобили са толкова важни колкото и при закритите.
Последното произведение на големия майстор на тунинга Алоис Руф е
Ruf 3600 S
Всъщност базата на автомобила е един обикновен Boxster, но след доработката в ателието на г-н Руф от него са останали само някои от ламарините на каросерията. Както и за всеки един спортен автомобил, така и за кабриолетите най-важен е двигателят. Моторът е сърцето на спортните машини и това не е тайна за никой. В този случай обаче това сърце не е претърпяло лека операция, а под задния капак на Boxster-а е трансплантирано изцяло ново. Алоис Руф се е чудел доста към употребата на кой агрегат да прибегне. Първоначалните помисли са били в Boxter-а да се монтира двигателя от сегашното Turbo с 420 к.с. Това намерение обаче е пропаднало поради две причини. Едната е чисто конструктивна. Събирането на този двигател под задния капак на малкото кабрио е трудно и почти невъзможно. Другата причина за провала на тази идея е пазарна. Моделът на Ruf е щял да се оскъпи неимоверно, а и клиентите за чак такава резачка не са много. Така Алоис Руф се е спрял на моторът от предходния модел - тези на
Carerra Turbo
Той е шестцилиндров, боксер. Работният обем възлиза на 3596 см3. В серийната си модификация този агрегат развива 320 к.с., но под капака на Ruf 3600 той е напомпан с още пет. Това повишаване на мощността е станало възможно след някои промени по газоразпределителния мехенизъм и монтирането на Ruf-ауспух. С този агрегат Ruf 3600 S достига стотарката за 5.1 сек. невероятнните ускорителни сили се усещат докато кабриолетът не достигне 278 км/ч, които са и максимални за модела.
Само с едната смяна на двигателя обаче не би било възможно да се доостигнат такива динамични постижения. Алоис Руф е нанесъл корекции по почти всеки детайл от автомобила. Големият майстор е разработил каросерията изцяло наново. Всеки детайл, без който е можело да се мине е премахнат, а всеки друг е олекотен, без да се правят компромиси със сигурността разбира се. Спортното окачване е разработено самостоятелно от Руф. Моделът 3600 S е с 25 мм по нисък от сериен Boxster. Спирачната система също е претърпяла сериозни модификации. Предната престилка е със специални въздухозаборници за охлаждане на дисковете, които са с диаметър 330 мм, с по четири цилиндърчета. Голяма заслуга за неповторимото пътно поведение и спортна возия имат и 19-цоловите джанти, разработени самостоятелно от фирмата и гумите Pirreli.
Въпреки непопулярността си Ruf се радва на отличен имидж сред своите клиемти. Те обикновено са хора, които държат на индивидуалността и искат да се отличават с много от останалите, които на пръв поглед карат идентични с техните автомобили. Ако и вие сте сред тях може да се каже, че Ruf 3600 S е автомобилът за вас. Цената му е 96 000 Евро. Честито!
В търсене на истината (Нова генерация)
Много експерти твърдят, че за един кабриолет не е толкова важна мощността, динамиката, максималната скорост или пък точното управление, колкото самото усещане от сваления покрив и вятъра в косите. Дали обаче наистина е така?
3 април 2003, 13:09
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!