Производството на "евтина кола за 6000 до 7000 евро не е възможно в Германия. Не това е и бъдещето на марката "Фолксваген", обяснява Винтеркон, шеф на филиала "Ауди", в интервю за немското издание на "Файненшъл таймс".
Политиката на компанията за развитие на гамата от луксозни автомобили е подложена на множество критики в Германия, коментира Investor.bg.
Автомобилостроителят се обвинява, че нарушава имиджа на VW, традиционно считан за производител на достъпни коли.
Освен това според повечето анализатори компанията не може да се докаже на индустриално ниво. Например около пускането на луксозната лимузина Phaeton VW тя загуби 1 млрд. евро, без да успее да възстанови напълно разходите си.
Печалбата преди данъци и амортизации на фирмата за миналата година отбеляза спад от 62%, достигайки до 1,78 млрд. евро. Според Винтеркорн чрез плана за драстично намаляване на разходите компанията ще спести 4 млрд. евро до края на 2005 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!