"Canon Electronics", "Nike" и "Unilever Plc" са начело в списъка на най-екологичните компании.
На дъното на класацията с нула точни от 100 възможни са "Jones Apparel Group Inc.", корпорацията Си Би Ес, веригите за хранене "Бъргър кинг", "Уендис интернешънъл", "Darden Restaurants Inc." и онлайн книжарницата Amazon.com.
56-те фирми в списъка са избрани по популярността си сред клиенти в Северна Америка и Великобритания, както и заради водещите позиции в съответния сектор - от електрониката до общественото хранене, обяснява Ройтерс.
В сектора електроника/компютри са обърнали голямо внимание на климатичните промени в сравнение с медийния и интернет сектор, сочи изследването.
Шест от 12-те проучени компании в бранша събират повече от половината точки - Ай Би Ем, "Тошиба", "Моторола", "Хюлет-Пакард" и "Сони".
С двуцифрен резултат са също "Дел", "Хитачи", "Сименс", "Самсунг" и "Нокиа", докато "Епъл" имат само две точки.
Като цяло най-зле са се представили веригите за бързо хранене - никоя от шестте нямат над 50 точки. Кафенетата "Старбъкс" са с най-висок резултат (46), следвани от "Макдоналдс" (№22), а "Yum Brands Inc.", които включват веригите "Кентъки фрайд чикън" и "Тако бел", имат само 1 точка.
Допитването е в рамките на "Climate Counts" - инициатива на организацията "Clean Air-Cool Planet" и американската компания за производство на органично кисело мляко "Stonyfield Farm", която се нарежда на шесто място.
За определяне на резултатите са използвани 22 критерия в четири категории, които измерват приноса на фирмите за глобалното затопляне и предприетите мерки за предотвратяването му.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!