Ф ренската верига за бързооборотни стоки "Карфур" ще отвори в България 20 хипермаркета през следващите от пет до седем години, съобщи мениджърът на "Карфур Маринополус" Жером Лубер.
Първите обекти ще са готови до края на 2008 г. Международната търговска верига, която е номер едно в Европа, обяви още преди близо година стратегическите си планове да навлезе на българския пазар.
Според екипа на "Карфур" в България все още е незаета нишата на модерната тъговия в хипермаркетите и затова компанията ще насочи усилията си именно към този сегмент.
"Задачата ни е да внесем своето ноу-хау в България, да рабоим с българските доставчици и да предложим модерно и качествено обслужване на клиентите", каза Лубер.
Веригата ще поддържа стратегията да предлага богат асортимент на конкурентно ниски цени. Първият хипермаркет на "Карфур" ще бъде готов в края на следващата година и ще се намира в Бургас.
Компанията ще има още обекти в големите градове на страната, като е насочила интереса си към Варна, Стара Загора, Велико Търново, Пловдив. "Карфур" вече има подписани договори за терени или места под наем с шест-седем компании, съобщи генералният мениджър за България Жан Антони.
В София веригата ще има поне два обекта. Проектът, който беше представен вчера, е "Карфур Цариградско" и се намира на едноименния булевард. Той ще бъде готов през 2009 г.
Това ще е търговско-развлекателен център от смесен тип, в който ще има три подземни и три надземни нива с паркинги, магазини, заведения и други обекти за забавления.
До комплекса ще има и офис сгради, като общата инвестиция в проекта ще надхвърли 200 млн. евро. Общата разгъната застроена площ на търговския център е 66 хил. кв.м, а хипермаркетът ще е с 8-9 хил. кв.м.
По информация на "Колиърс", които отговарят за отдаването на площите в мола, вече са сключени договори с наематели за около 60 на сто от тях. Сред наемателите ще има вериги, които още не присъстват на пазара в България, каза Атанас Гаров от "Колиърс", но не пожела да конкретизира марки.
Според източници, близки до проекта, "Карфур" са подписали договор с марките на испанската компания "Индитекс", сред които са "Зара", "Бершка", "Масимо тути" и др.
Според представители на пазара на недвижими имоти "Карфур" преговаря също така да влезе в "Мол България", който се строи на бул. "България" непосредствено до магазина на "Била" там. От "Карфур" не пожелаха да коментират подробностите около другите си магазини.
Влизането на "Карфур" в България се очаква сериозно да засили конкуренцията, коментират представители на другите вериги.
По думите на Лубер през 2009 г. очакваният оборот ще бъде между 20 и 50 млн. евро в зависимост от това дали ще бъдат изпълнени всички срокове за построяване на магазините.
За сравнение, водещата за момента верига в България, която е от типа "кеш енд кери" - "Метро", през миналата година имаше над 700 млн. лв. оборот в България. В момента компанията има осем магазина и започна строителството на деветия.
Засега "Карфур" ще отваря само хипермаркети, но след това може да въведе на пазара и по-малките формати магазини, каза Лубер. По подобен начин веригата действа в Румъния, където през първите шест години развиваше мрежата си от големи обекти, а наскоро придоби местната верига супермаркети "Артима".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!