Това показва сравнително изследване за ползваемостта на банковите сайтове в България (ZaBankite.info), което ще бъде представено на семинар този петък, 18 март, от 14 до 16 ч. в Тържествената зала на Военния клуб.
В края на миналата година с помощта на представителни потребители "Лукрат" (Lukrat.net) тества за ползваемост сайтовете на 12 български банки, като на всеки участник бяха дадени еднакви задачи. Резултатът:
- Успеваемостта е 50%: всеки втори посетител успява, като ползва единствено сайта на съответната банка, да свърши или намери онова, което му трябва.
- Способността за ориентиране в сайтовете е 35%: за да намерят или направят нещо на банков сайт, потребителите правят три пъти повече стъпки от колкото би трябвало. - Удовлетвореността от сайтовете на банките е 55%: хората са малко повече доволни, отколкото недоволни.
В изследването бяха включени сайтовете на: Ай Ен Джи Банк, Банка ДСК, Банка Хеброс, Булбанк, Евробанк, Ейч Ви Би Банк Биохим, Обединена българска банка, Пощенска банка, ПроКредит Банк, Първа инвестиционна банка, Райфайзенбанк, СЖ Експресбанк.
Задачите бяха подбрани така, че да представляват типични, чести употреби на банкови сайтове:
1. Кой е най-близкият до вас/работното ти място клон на тази банка?
2. Колко пари месечно ще връщаш, ако вземеш назаем 5000 лева за две години?
3. Какво трябва да направиш, за да имаш кредитна карта?
4. Спорите с приятели какво е "овърдрафт". Провери на сайта.
5. Събрал(а) си пари и искаш да ги дадеш в банка. Каква ще е лихвата?
6. Искаш да си купиш жилище и ти трябва заем. Можеш ли да вземеш от тази банка и при какви условия?
Участниците решаваха задачите, като ползваха банковите сайтове, а експерти по ползваемост наблюдаваха и анализираха взаимодействието им.
Семинарът в петък ще отговори на въпроси като:
- Кога банковите сайтове се справят добре и кога - не?
- Защо посетителите на банковите сайтове не успяват да намерят отговори на половината от въпросите си?
- Какво влияе на способността за ориентиране в банковите сайтове?
- Какви са проблемите с информацията в банковите сайтове?
- Какво трябва да включва идеалният банков сайт?
- Какво банковите сайтове правят добре?
- Има ли място за подобрение на банковите сайтове?
- От какво потребителите са най-доволни и какво не харесват?
- Как да се проектира и направи добър банков сайт?
Повече информация за проявата и организаторите ще намерите на www.zabankite.info.
"Лукрат" (Lukrat.net) е първата организация в България, предлагаща професионални услуги по ползваемост на производители на софтуер, рекламни агенции, дизайнерски студия, собственици на сайтове и други заинтересовани страни. Сред нейните клиенти са "Загорка", "МТел", "Нетейдж", "Орбител", "Поща АБВ".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!