П овече от 1 млн. пътници на ден ползват линия А на регионалната транспортна мрежа RER, която прекосява парижката област от изток на запад.
В последно време претовареността на тази линия се превърна във водеща тема, с която се зае дори и президентът Никола Саркози. Това обаче не се оказа достатъчно за да върне доброто настроение на пътниците по най-натоварената линия от обществения транспорт в Европа.
Само за няколко дни асоциацията на потребителите на обществения транспорт събра над 7000 подписа. Пътниците се оплакват от нарушения ритъм на придвижване с RER и постоянните закъснения.
"Няма да оставя пътниците да се превръщат в заложници на тази недопустима ситуация в остарелите линии на RER, в които ежедневно се тъпчат по 1 млн. души и участват в стерилните сблъсъци и остарелите инвестиции. Ако държавата трябва да поеме нещата, що го направи", закани се Саркози.
След няколкото размени на реплики между президента Саркози и председателя социалист на областта около Париж, Ил дьо Франс - Жан-Пол Юшон, държавата в крайна сметка бръкна в джоба и даде между 250 и 300 млн. евро от необходимите 500 млн. за пускането на двуетажни вагони на RER, с което се очаква сериозно подобрение на положението.
Като се имат предвид покачващите се цени на недвижимите имоти в Париж, се очаква тенденцията към изнасяне на повече хора към предградията да продължи, а с това и броят на ползващите регионалната транспортна мрежа ще нарасне.
В Париж се намира най-използваната линия от обществения транспорт в Европа, но в Москва се намира метрото с най-много пътници в света.
175-те спирки, 300 км тунели и все още достъпните цени правят метрото най-удобният начин за придвижване в руската столица. Ежедневно услугите на московското метро се ползват от 8 млн. души, а годишно от 2,5 млрд., което представлява пътниците на лондонското и нюйоркското метро взети заедно.
Въпреки че вагоните се движат на интервал от 90 секунди в пиковите часове пероните често пъти преливат от чакащи. През последните години се наблюдава истински бум в автомобилния парк на Москва, но с цена от малко под 20 рубли, или 50 евроцента, метрото си остава най-атрактивния транспорт.
Всяка година мрежата на метрото се увеличава с по няколко километра, за да достигне предградията, където живеят стотици хиляди души. С парите от петрола и газа Кремъл иска да модернизира цялата мрежа на обществения транспорт в страната и новият премиер Владимир Путин обяви наскоро, че се отпускат 350 млрд. евро за модернизиране на транспортната мрежа, от които 11 млрд. са предназначени за съществуващите метролинии и за изграждане на нови.
Едни от най-горещите теми за разговори в София са задръстванията и претъпкания градски транспорт.
Думата, която най-точно описва трафикът в столицата, е хаос - запушени от автомобили улици, невъзможност да се търсят алтернативни маршрути, чакане в задръстванията и късане на нерви.
Потокът на автомобили е нескончаем. Средно дневно се регистрират от 400 до 1000 нови автомобили в движението на града.
Непрекъснато прииждат хора с автомобилите си и от страната по работа. Най-лошата прогноза сочи, че ако това продължава, трафикът ще бъде съвсем блокиран.
За момента, докато чака цялостното изграждане на софийския метрополитен, общината разчита трафикът някак си да се саморегулира.
Има представена програма за регулирането му и преодоляването на задръстванията, но реализирането й финансово възлиза на 3 млрд. лв. Единственият транспорт, който може да работи нормално в тази обстановка е метрото.
На него се възлага голямата надеждата, че след като окончателно бъде завършено, ще поеме превоза на поне 1 млн. жители от общо двумилионния град.
Построената част от софийското метро е вече на 10 години. В момента то има 6 станции и вози 75 000 души, но метрото разрешава проблема с придвижването най-вече на хората, които се движат между центъра и жк "Люлин".
Тези, които всеки ден използват метрото, за да ходят сутрин на работа се оплакват, че то винаги е пълно и повече няма накъде . Не всички влакчета са нови и не побират 1050 души, какъвто е капацитетът на новите мотриси.
Някои от потърпевшите от ежедневната блъсканица пътници предлагат в сутрешните часове да се сгъсти интервала на движение или да има още нови влакчета.
Останалият градски транспорт - трамваи, тролеи и автобуси превозва средно 5 хил. души на час и се движи със средна скорост под 10 км/ч, което води до изнервяне на тези, които го ползват.
Невъзможността за бързо и комуникативно придвиждане в столицата, породени от натовареността на трафика и лошата инфраструктура, доведe до появата на ново интернет общество. Това са хора, които се уговарят заедно да пътуват до работното си място като използват един и същи маршрут.
Те заедно намират решение за проблемите с транспорта, но покрай това осъществяват и ценни приятелства. За да се включи човек в тази гражданска инициатива, е необходимо да се посети сайтът VozimSe.com.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!