Н аталия Симеонова е първият посланик на фонд "От любов към живота", създаден от "Ейвън-България" и носещ името на едноименната кампания за борба с рака на гърдата.
Водещата на "Море от любов" вече три години подкрепя инициативата.
Във фонда ще се превеждат всички средства, набрани чрез продажбата на благотворителна серия от брошки, гривни, ключодържатели, аксесоари за мобилен телефон, плюшени мечета, както и единствения български продукт - розова тениска.
Тази година година тениската е създадена от "Ейвън" и "Бенетон", и за първи път ще може да се купи както от представителите на козметичната фирма, така и в магазините на марката облекло в цяла България.
Тениската, изпълнена в модния за сезона цвят фуксия, беше представена по атрактивен начин чрез лабиринт, който показва двата вида отношение на обществото към болестта рак на гърдата. (Вж. фоторепортаж)
Пасивният сив цвят води до непоправими последици и активният розов, който е споделен с много радост и любов, и чрез който болестта може да бъде победена.
В продължение на 3 седмици интересното съоръжение, построено пред сити център "София", има за цел да напомня на обществото, че изборът e личен и да го мотивира да купи своята розова тениска, за да се присъедини към кампанията и нейната кауза.
Средствата от кампанията ще гарантират непрекъсната работа на мобилните мамограф и ехограф, които "Ейвън" купи и дари на Националния онкологичен медицински център.
На 11 септември България посрещна Ами Хюс, която предаде на българката Пенка Янчева символичната розова лента с изписана думата Благодаря на 39 езика.
Пенка е от Габрово и ще представя България на Световния ден за Борба с рака на гърдата (Global Breast Cancer Survivor Day) в Ню Йорк на 3 октомври, заедно с още 34 жени от цял свят.
Според статистиката на Български национален раков регистър всяка 10-та българка е застрашена от страшната болест, като всяка година заболяват над 3000 жени.
В света всяка година 1 млн. жени се разболяват от рак на гърдата, а близо 200 000 умират от това заболяване.
Световната кампания започна през 1992 г., като чрез продажбата на традиционните розови продукти са набрани над 450 млн. долара.
Средствата се даряват в пет основни направления: обучение и информиране на широката общественост за сериозносста на проблема, осъществяване на профилактика и бързо диагностициране, подобряване на лечението, намиране на лек за болестта.
На 1 август тази година в Ню Йорк "Ейвън" обяви подписването на договор с актрисата Рийз Уидърспуун. Тя стана първият глобален посланик на компанията и почетен председател на фондация "Ейвън".
В тази нова роля носителката на "Оскар" ще фокусира усилията си в инициативите, свързани с борбата с рака на гърдата, с домашното насилие и взаимопомощ при бедствия.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!