В еригата за бързо хранене "Бъргър кинг" (Burger King), която е сред водещите компании в сегмента и част от портфолиото на американската "Иям рестърънтс" (Yum Restaurants), стъпва на българския пазар.
Информацията съобщиха представители на пазара, като тя беше потвърдена и от Петър Цикалов от екипа, който в момента договаря първите заведения в София.
"Бъргър кинг" стъпва в България, но още не искаме да съобщаваме подробности, преди да сме финализирали преговорите за терените, коментира Цикалов. Той не пожела да каже коя е компанията, която ще управлява веригата в България.
Според източници на "Дневник" полското дружество на холандската "АмРест" (AmRest), което държи правата на "Бъргър кинг" за Полша, е имало намерение да вкара американската верига и в България.
Не мога да потвърдя тази информация, каза Томаш Петровски, който отговаря за връзките с медиите на полската компания. Петровски уточни, че "АмРест" е публична компания и всяка информация трябва да бъде съобщена първо на варшавската борса, на която е листвана.
"АмРест" държи правата на двете вериги "Пица Хът" и KFC за Полша и Чехия, които също са част от Yum Restaurants.
Дружеството вече има проект в България. През март тази година от "АмРест" съобщиха, че са взели неексклузивните права за KFC и "Пица Хът" за България, което означава, че компанията може да развива марките у нас паралелно с български компании, които държат правата.
Томаш Петровски съобщи вчера, че първото тяхно заведение KFC в България ще бъде отворено до края на годината.
От "АмРест" не казаха колко точно заведения планират в България. Договорът ни със собственика на марката изисква да имаме поне 15 млн. долара оборот, посочи Петровски.
Основният конкурент на "Бъргър кинг" на международно ниво е "Макдоналдс", която стъпи на българския пазар през 1994 г. В момента веригата има над 20 ресторанта в София и в другите градове.
"Алтернативите спомагат за развитието на пазара, както и носят разнообразие и възможност за избор. "Макдоналдс" оперира във висококонкурентна среда навсякъде в света, включително и в България", коментираха от "Макдоналдс България" вчера.
По данни на веригата през 2006 г. тя е държала около 20% пазара на бързо обслужване у нас. През миналата година в резултат на корпоративното решение на международно ниво компанията преструктурира представителството си в България в лицензионна структура.
По този начин веригата спря преките си инвестиции у нас и прехвърли управлението на трима свои партньори. Подобна промяна беше направена в 20 страни по света.
Останалите чуждестранни вериги, които са в България, не са сериозна конкуренция, коментират представители на пазара.
Преди близо пет години в България бяха отворени първите заведения на гръцката верига "Гуудис", която обаче не можа да развие голяма мрежа. В Гърция веригата се радва на голям успех.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!