Е вропейските и американските топ дизайнери няма да почувстват икономическата криза, докато почитателките им на Изток продължат да плащат без притеснение по 10 хил. долара за коктейлна рокля.
Китайските новобогаташи и особено техните съпруги щедро харчат пари за дрехи.
"Китайците тепърва излизат на световния пазар. Те са жадни да научат повече за модата, защото тя символизира статус.
От друга страна луксът е своеобразен мост между тях и съвременния свят", коментира Себастиан Сул, изпълнителен директор на "Прада" за страните от тихоокеанския район. Италианската модна марка има вече девет магазина в Китай.
През последните пет години китайската икономика отбелязва ръст от 10% годишно. Една трета от милионерите в страната към края на 2006 г. са жени, които не се свенят да пръскат огромни суми за маркови дрехи и аксесоари, с които демонстрират току-що натрупаното си състояние.
Дори и обикновените китайки, които нямат милиони в банковите си сметки, харчат голяма част от спестяванията си за дизайнерски облекла, символ на финансов статус в страната.
30-годишната Занг Нинг, която заема мениджърски пост в електрическа компания, никога не е била във Франция, но си купува дрехи на френски дизайнери и твърди, че за нея тази страна е въплъщения на елегантността - комбинация от мода и добри вина.
"Харесва ми простотата, кара ме да се чувствам елегантна", коментира тя.
"Пазарът в Китай все още е ориентиран повече към аксесоарите, но ние вярваме, че това ще се промени. Невероятно е колко бързо клиентите в Китай се приспособиха към нашия начин на обличане", казва изпълнителният директор на модния гигант "Оскар де ла Рента".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!