Приблизителната дълбочина, на която е била засечена едната от двете "черни кутии", е между 600 и 800 м. Максималната дълбочина, която подводният робот може да достигне е 400 м. Ръководителят на френския екип адмирал Жак Мазар съобщи, че е поръчана нова техника, която ще бъде осигурена в рамките на седмица.
"Климатичните условия са все така трудни в този регион. Дъното е неравно, има много подводни течения. Всичко това оказва въздействие върху нашата работа. Ето защо, трябва да продължим търсенето и да ни се даде още време. За момента предполагаме, че дълбочината, на която се намират интересуващите ни предмети, не е съвместима с наличните средства.
Затова се търсят нови съоръжения и по-конкретно, нов подводен робот. Сега чакаме да пристигнат техниците, занимаващи се с робота. Както вече обявихме, имайки предвид несигурността и вероятните неточности, дълбочината е между 600 и 800 м", каза Жак Мазар.
Семействата на 148-те жертви се очаква да пристигнат в Шарм ел Шейх. От парижкото летище "Орли" ще излетят около 100 роднини и близки на загиналите 133-ма французи, информира РФИ-България (www.rfi.bg). За утре е предвидена паметна церемония в египетския курорт Шарм ел Шейх.
Сред загиналите в инцидента е и българката Любка Йорданова, една от най-добрите български фехтовачки и многократна национална шампионка през 70-те и 80-те г.
Във Франция вече се поставя деликатният въпрос за обезщетяване на семействата на жертвите. Процедурата е много сложна, информира Ерик дьо Кюняк - генерален директор на юридическата фирма "ОAGC" за консултации по въздушно застраховане.
"Ситуацията е сложна, поради юридическите взаимоотношения, които все още не познаваме на този етап. Те са били определящи при заплащането на престоя, което евентуално включва транспорта и настаняването. Заплащането е станало или при някой въздушен превозвач, или при някой туроператор. Възможно е припокриване на различни юридически системи.
Авиокомпанията е отговорна за своите пътници. Но заедно с това, може и други да носят отговорност, както например туроператорът. Трябва да се уточнят практическите детайли, да се установи дали ще се действа по европейското законодателство или извън него. Това може да доведе до различия, не между самите пътници, а по-скоро между една юридическа система спрямо друга", каза още Кюняк.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!