И зобщо не можех да снимам от статив - само от ръка. При тази ситуация само си представете - да накараш 12 момичета, на повечето от които им е зле, да се подредят в линия, да гледат в една посока, да се усмихнат. Беше си геройство от тяхна страна, но важното е, че успяхме.
За огромно разочарование на мъжката част немски и английски туристи не снимахме в комплексите, а на доста диви места, които се оказа, че са останали около Слънчев бряг и Елените.
- Има ли разлика между сегашните плеймейтки от тези, които сте снимал миналите години?
- Ще прозвучи като девиз, но момичетата се развиват - напред и нагоре. С всяка изминала година те стават "по-плейбой", ако мога така да се изразя. Започват да осъзнават, че това е добър старт за кариера.
Освен това все по-осезаемо започва да отпада страхът - "Оле, хората, като ме видят гола, какво ли ще си помислят за мен". Година след година "Плейбой" успя да възпита не само своя публика, но и да създаде сред потенциалните си модели много положително настроени към голотата, както и да ги мотивира.
Всяка година става все по-забавно. По време на сегашния плеймейт си говорихме, че на самите модели трябва да им се създаде типичното за "Плейбой" настроение, с повече лукс.
- Участничките в "Плеймейт" са много млади момичета. Имало ли е проблеми с разгневени родители или гаджета?
- Заснел съм над 120 сесии за "Плейбой" и досега не е имало подобни проблеми. А ако има някакви, то те са със самите модели. И то в мисленето им, а не в някой около тях.
В България има много добри модели и хубави момичета, въпросът обаче е кои идват на кастингите за плеймейт, как са разбрали за този конкурс, кой ги мотивира. Поколенията се променят, променят се и критериите за идеали, физика и секси излъчване.
- Снимахте разсъблечена Лили Иванова за първото издание на "Плейбой" в България. Минаха доста години, но тази фотосесия още предизвиква любопитство. Разкажете как убедихте и успяхте да извадите на показ еротичното излъчване на примата на родната естрада?
- Много пъти съм снимал Лили Иванова. Тя ми има доверие, аз също. А за онази сесия мога да кажа, че протече като всяка друга с нея - много професионално.
Тя наистина е единствена. Не откривам топлата вода, като казвам, че няма друга жена от шоубизнеса като Лили, която по такъв начин да поддържа визията си, имиджа си и изобщо целия си сценичен образ, като започнем от тялото й и стигнем до поведението й.
Има 18-годишни момичета, които могат само до мечтаят за това. Да не говорим за по-възрастните жени.
На снимките за "Плейбой" тя е себе си и това е най-ценното, което съм успял да постигна с нея. Всъщност Лили търси еротиката във всяка една сесия, която снимаме.
Знам, че говоря само положителни неща за нея, но няма как да не го направя, защото почти с никой друг не съм работил по такъв начин. В този смисъл Лили заслужава огромно уважение. Да не говорим, че има и убийствен глас.
Тук обаче ще кажа, че винаги съм си мечтал да чуя модерна песен, изпълнена от нея. В смисъл - с модерен текст, звучене и аранжименти, и съм сигурен, че ще издуха всички от българската сцена.
По отношение на обличането тя винаги е няколко крачки пред другите, ако това стане и с музиката й, представете си какво ще стане. Това съм го споделял и с нея.
- Другата голяма и много одумвана звезда, която сте снимал, е Азис. Приличат ли си по някакъв начин с Лили Иванова според вас?
- Не мога да ги сравнявам, защото стоят на различни места. Единствената прилика може да се търси в това, че са от шоубизнеса и че са много взискателни по отношение на визията си. Претенциозни са към всеки един детайл.
- Какви по-конкретно са претенциите на Азис?
- Снимал съм го два пъти и в една сесия на Юлияна Кънчева, която пожела Азис да играе поддържаща роля. Има една много забавна случка от тази сесия.
Снимахме я в хотел "Шератън". Както винаги става по време на снимки, в един момент всички огладняха.
Азис, който винаги много се грижи за екипа, вдигна телефона, обади се в KFC - той много обича храна оттам, и поръча индустриални количества.
От другата страна го попитаха на чие има да е доставката и той съвсем резонно каза: "Азис".
"Да бе, аз съм Мадона", му отвърна момичето и затвори телефона.
Изумление се изписа на лицето на Азис. Пак се обади и доста дълго трябваше да обяснява, че наистина е той и иска да поръча сандвичи.
След това имахме отделна сесия с него за нуждите на PR-а му. Беше в студио и пак се стигна до поръчка на KFC.
В студиото влетя доставчикът и завари Азис, заголил бедро, да се търкаля из сатенени чаршафи. Забавно е с него.
Не слушам музиката на Азис, но като човек ми е много симпатичен. Той направи истинско шоу в България и това е достойно за уважение.
Намерил е ключа към успешния си имидж. Много е различен, атрактивен и много го харесват.
- Венета Райкова е сред известните жени, които сте снимал за "Плейбой". Във ВИП изданието на "Биг брадър", в което тя участва, демонстрира доста голяма свенливост. Вие как успяхте да извадите нейната еротика на бял свят и да я запечатате на лентата?
- Много трудно психологически мина сесията с нея. Венета се оказа изключително ранима.
Някои жени не могат да диференцират събличането от духовното разголване. Истината е, че събличайки се, силните жени не губят оръжията си.
Само жена с голямо самочувствие, и то с покритие, може да го направи с размах пред камерата и от самото начало да заяви позиция на жена със силна еротика.
От по-известните българки, снимали се за "Плейбой", Юлияна Кънчева е такава. Не забравяйте също, че тя беше първата корица на българския "Плейбой".
Тук ще ви издам една тайна. За този брой имаше готов още едни убийствен проект за корица - с Лили Иванова. Смяната не дойде от българския екип.
Да се върнем на Венета Райкова. Първият й голям проблем при плейбойската фотосесия беше да се съблече изобщо.
Често съм преживявал подобни ситуации, защото жените имат притеснения не от самата голота, а от това как изглеждат. С Венета трябваше доста да говоря, преди да свали дрехите си.
След самото събличане моделът трябва да влезе в роля, да играе еротика, да прави секс с камерата. Всъщност основният проблем е точно този, а не някой да си смени дрехите пред екип, който е снимал стотици сесии.
При Венета беше интересното, че трудно се съблече и трудно влезе в роля. Даже имаше и сълзи, което ме учуди. Все пак започнахме да снимаме.
Нещата потръгнаха и аз се поуспокоих. В един момент обаче тя отново се разплака. И това вече беше много притеснително.
Оказа се, че този път я е разстроил част от екипа, който се беше оттеглил от мястото на снимките и гледаше MTV на малък телевизор. Нормална ситуация по време на работа.
И вместо Венета да е доволна, че я наблюдават по-малко хора, тя се притесни, че не я харесват. Разплака се: "О, вие не ме харесвате. Не харесвате как изглеждам, как позирам..."
Отново трябваше да говоря с нея. В крайна сметка сесията стана хубава.
Впоследствие тя цензурира сериозно някои снимки, което мисля, че беше в минус за нейното представяне в списанието. Защото съблечеш ли се за "Плейбой", трябва да го направиш до край.
Да заявиш, че не ти пука да се покажеш гол. Това публиката го оценява и ръкопляска за проявената смелост.
Прекалената свенливост личи на снимките. В един момент хората се питат: "Това момиче за какво се е съблякло."
- Подобни "провали" случвали ли са се?
- Сесиите с подобни модели ми се отразяват много зле. Трябва да знаете, че снимките са един еротичен акт. Не е никак лесно да снимаш един модел, който трябва да изглежда, че е в постоянен оргазъм четири-пет часа.
Всъщност моделът трябва да прави секс пред обектива, за да може след това зрителят да застане в тази роля. Има проблем обаче, защото много от жените, които снимам, вероятно нямат достатъчно добро еротично въображение.
И аз не мога да мина всички нива на еротиката с моделите, за да успеят те да стигнат до чувствени състояния, в които да ги снимам. В най-добрия случай мога да стигна до тяхното ниво на еротика и малко над него.
- Класическа формула е пациенти да се влюбват в своите лекари психиатри. Как стоят нещата при фотографите - профайлъри, както сам се определихте?
- Имам един много силен случай на модел, който се влюби в мен. Аз също се влюбих в него и впоследствие се оженихме. Досещате се, че говоря за съпругата ми Ирен.
- Бихте ли снимал еротична сесия със съпругата си?
- Тя има еротична сесия, снимана от мен, още докато работеше в Нова телевизия.
А сесия в "Плейбой" ще ми е трудно да направя с нея. Защото по принцип те представляват еротичен сеанс между двама души, които всъщност не са близки сексуално. Твърде добре се познаваме с Ирен, за да я снимам за "Плейбой".
Абсолютно задължителното ми изискване е по време на снимките да няма близки на моделите. Защото момичетата се притесняват най-много от познатите си хора.
- Не можете да ме убедите, че единствено Ирен ви е въздействала еротично по време на снимки...
- Вече ви споменах, че моделът трябва да прави секс, но не физически, а през обектива. Освен това, няма да е професионално от моя страна да имам еротични преживявания с моделите.
Част от тях наистина флиртуват и това е по-добре за снимките. Винаги обаче има една граница, която се знае и от модела, и от фотографа.
Всъщност еротиката не се издава от това, което показва тялото. Тя първо трябва да се случи в главата, в очите, в израза на модела. И ако там я има, ще я видите и на снимките.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!