С с снование може да се твърди, че Honda е не само една от най-перспективните и отличаващи се със завиден имидж японски компании, а е и сред безспорните лидери в производството на качествени и впечатляващи с дизайн и техника автомобили и мотоциклети. В този брой ще ви предложим среща именно с един от успешните представители на концерна, който разбунва духовете на любителите на високите скорости в началото на 90-те години и продължава да радва подобни ентусиасти и до днес. Автомобилът носи названието NSX и хората, които се интересуват от подобни возила може би са наясно, защо четириколесната резачка предизвиква толкова голям фурор при появата си преди тринадесет години.
Анализаторите тогава сравняват NSX с моделите на Ferrari
Още с деботната си поява самураят дава заявка да се превърне в хит на пазара. Концепцията, използвана при направата му е уникална за времето си, като са използвани изцяло нови технологии и материали. За по-голяма част от специалистите единствен конкурент на японеца може да бъде легендарната апенинска фирма на Енцо Ферари. Според тях HSX се движи не по-зле от автомобил с емблемата с кончето и едновременно с това се управлява толкова лесно, колкото и Honda Civic.
Всъщност до появата на NSX през 1990 година, за близо две десетилетия, Honda е поизоставила на заден план производството на спортни возила, като не спира да напредва в класа на седаните и компактните автомобили. Моделът S2000 от 1999 г. обаче показва, че азиатците смятат да се завърнат с гръм и трясък и на това поприще. NSX се оказва звучният шамар, който Honda "подарява" на всички скептици, предвещаващи неуспех.
NSX (New Sport Experimental) дебютира като студия още през 1989 година, като внедряването й в серийно производство е предвидено да се извърши в удивително кратки срокове - по-малко от година. Може би, защото японците са убедени в стойността и качеството на създадената от тях резачка. Технологичният триумф е пълен, тъй като азиатците първи максимално добре използват алуминия при направата на окачването и монококовото шаси - нещо, което Audi прави едва пет години по-късно при A8.
При тази конструкция на автомобила двигателят трябва да е средноразположен. По тази причина конструкторите спират избора си на V-образен агрегат с шест цилиндъра, с работен обем 2 900 см3. Разпределителните валове са четири, горноразположени. Диаметърът на цилиндира и хода на буталото са 88Х76 мм. Осигуряваната от него мощност е 274 к.с. Скоростната кутия е петстепенна механична. Максималната скорост, която развива азиатският атлет е 260 км/ч.
Honda NSX предлага отлична динамика
За качествата на японския спортист свидетелства изказването на Аертон Сена, който е нает от компанията да извърши първите тестове с автомобила. Оказва се, че при рязко спиране от 260 км/ч NSX "заковава" безпроблемно без да поднася неприятни изненади. Според Сена салонът е изработен перфектно, като предлага отличен комфорт и добра видимост за водача. Шумът в купето също е минимален, с което всъщност могат да се похвалят малко от себеподобните от онази ера.
Допълнително баровското самочувствие на собственика се подхранва от екстри като борд-компютър, цяла плеяда от системи за безопасност и елегантен кожен салон. Накратко от всеки детайл струи внушението да седнете и да изпробвате без задръжки японския звяр на пътя...
В двубой със Скудерията (Мания)
С основание може да се твърди, че Honda е не само една от най-перспективните и отличаващи се със завиден имидж японски компании, а е и сред безспорните лидери в производството на качествени и впечатляващи с дизайн и техника автомобили и мотоциклети.
10 април 2003, 12:46
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!