Нова услуга за разглеждане на космически обекти на екрана на персоналния компютър ще позволи на хората да изучават космоса с помощта на интерфейса на Google Earth.
Услугата е способна да предостави триизмерни изображения на всички съзвездия, които се виждат от Земята. Това са над 100 млн. звезди и 200 млн. галактики.
Желаещите да инсталират приставката на компютъра си ще могат да разглеждат снимки от телескопа Хабъл, анимации на лунните цикли и други изображения, направени от космическия телескоп Хабъл и в сътрудничество с НАСА.
Това факт не е изненада, предвид дългосрочното сътрудничество на Google с космическата агенция.
Дигиталните астрономи ще могат да разглеждат по-обстойно избрания район на нощното небе и със зуум.
Те ще имат възможността и да го допълват с информация за галактики, съзвездия и по-подробни снимки от Хъбъл.
Много от тези снимки могат да бъдат намерени, ако се потърсят в интернет, но Google се надяват, че тяхната приставка ще е по-лесна и забавна за работа.
Компанията започна да ни изненадва с нови интересни продукти или нови мащабни придобивки всяка седмица. Наскоро ви разказахме как компанията се готви да влезе и в играта с браузърите.
Като говорим за "нови покупки" от страна на всеизвестната търсачка, тази седмица стана ясно, че компанията се готви да засили значително и присъствието си в Китай.
Интернет гигантът е придобил дял от китайския сайт Tianya.cn, което показва, че компанията започва офанзива в социалните мрежи на втория по големина интернет пазар в света.
Представители на Google са потвърдили новината по имейл, без да предоставят повече детайли по сделката, съобщава news.yahoo.com.
Китайските медии оценяват дела на Google в диапазона от 10% до 60%. Предполага се, че е много възможно търсачката да започне да купува местни хай-тек компании.
Така Google ще се опита да намали голямата преднина на пазара за търсене в страната на лидера Baidu.com.
През второто тримесечие на тази година китайската търсачка е имала пазарен дял от 58,1%, според фирмата за проучвания Analysys International. Google е на второ място с 22,8%, а Yahoo държи дял от 11,6%.
Китай е вторият по големина интернет пазар в света след САЩ с около 162 млн. уеб потребители.
Инвестициите на рисков капитал в китайските социални мрежи са във възход, откакто Google закупи сайта за онлайн видео споделяне YouTube за 1,65 млрд. долара през миналата година.
Google, която наскоро основа инженерен център за проучвания в Шанхай, получи предварително одобрение от правителството за лиценз, който ще позволи на търсачката да доставя интернет съдържание в страната.
Baidu пък получи одобрение за правене на свои собствени репортажи, тъй като досега компанията просто показваше новини като резултати от търсене.
От своя страна, Google рекламира услугата си за търсене на карта на китайски език, както и онлайн програми. И двете търсачки се опитват да създадат услуга за онлайн библиотека.
По материали на БГНЕС и TechNews.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!