Прекъсването на най-натоварената пътна артерия в България - Главен път Е-79 е удар право в сърцето на транспортната система на страната, пише кореспондентът на БГНЕС в Благоевград.
Бедствието от тази сутрин показа простата истина, че природата ни отмъщава, за това, че сме я наранили в най-неподходящия момент.
Досега в Кресненското дефиле ставаха тежки катастрофи, на три пъти се свличаха скални маси, но пътната артерия оставаше затворена най-много за 4-5 часа.
Ударът от тази сутрин този път е удар право в сърцето, което спря да тупти.
За пример, ще прибегнем до статистиката, според която средно за денонощие по Е-79 минават 2300 моторни превозни средства, повече отколкото по магистрала "Тракия".
Тазсутрешното бедствие и последвалата я трагедия с падането в Струма на товарния камион, стана на възможно най-уязвимото място, където обходен маршрут няма.
Такъв маршрут съществува на входа на дефилето откъм Симитли - Полето - Брежани - Ракитна - Мечкул - Сенокос - Стара Кресна и слизане на Е-79 при разклона за с. Ошава.
Този е обходният маршрут при бедствия и аварии в Кресненското дефиле. И макар широк само 3 метра, пътят, минаващ над дефилето откъм Пирин, върши някаква работа, защото поема част от трафика.
Обходен вариант има и след Кресна, от дясно на река Струма, в посока гр. Сандански има паралелен на Е-79 път. Обход има и след курортния град - през Петрич и село Генерал Тодоров пак се излиза на Кулата.
Днешното бедствие обаче не остави алтернатива. Обикаляш и това е, докато не приключи ремонтът на пътя, което при най-добра организация изисква минимум седмица.
Отсечката Кресна - Симитли, която е с дължина 23 км, с днешното затваряне се удължава до 160 км, защото трябва да се ползва маршрутът Кресна - Сандански - Папазчаир - Г. Делчев - Банско - Симитли.
Това е положението, докато не стане магистрала "Струма", а тя няма да стане и който не го е разбрал - просто бърка.
През Кресненското дефиле ще се минава като при игра на руска рулетка.
Удар в сърцето на транспортната система
По затворения международен път Е-79 минават 2300 моторни превозни средства, повече отколкото по магистрала "Тракия", твърди кореспондент на БГНЕС
5 декември 2010, 17:17
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!