Това, което може да се купи в Европа, вече може да се купи и в България
Модният пазар у нас се опитва да догонва световните тенденции. От шест-седем години българинът се радва на различни европейски и световни марки, наложили се в облеклото.
Точно заради това се наблюдава унифициране - каквото може да види и да си купи един мъж в Италия например, би могъл да го намери и тук, с тази разлика, че у нас са представени само 20 от глобалните модни производители, докато в Италия те са над 300.
Каквото е предлагането, такова е и търсенето, обобщава Георги Манчев от "Хот спот", като допълва, че е трудно да се оформи модно съзнание при неадекватен начин на живот.
Фирмата, на която той е представител, внася за българските мъже известните дрехи и обувки "Марлборо класик". Тяхната верига се опитва да повлияе положително на клиентите си, като в един от магазините предлагат и книги за мода. Засега посетителите ги възприемат като елемент от интериорното решение на магазина.
Българските мъже са доста по-консервативни от повечето европейци
Те не носят ярки цветове, а по-разчупената линия в облеклото трудно се възприема. Изключение правят младите мъже. Малко са тези, които имат изграден вкус и стил, нямат и съзнание за собствена селекция на своя гардероб - обикновено това е грижа на жените.
Оформят се три типа потребители на мъжката мода
В първата група са мъжете, които разчитат за избор на жената - приятелка или продавачката. Вторите са такива, които знаят какво искат и търсят - те имат опит, пътуват по-често в чужбина. В третата група влизат онези, които с облеклото си искат да демонстрират социален статус, макар понякога и фалшив.
Българите като цяло страдат от маркоманията, но прави впечатление, че все повече мъже търсят качествените дрехи и обувки. Специално за обувките се търси тази марка, която е позната от години, като "Clark's" или "Camper" например.
В Париж се връщат към секси модата на 50-те
В Париж наскоро имаше широка рекламна кампания на новата колекция на известна марка мъжко бельо. Очевидно обаче за французите не е изненада, че новите модели боксерки и слипове са прозрачни или с дантели. Доста впечатляващи са и разцветките, отбелязва РФИ.
Интересен е фактът, че има връщане към модата от 50-те, която се смята за все по-секси. Някои мъже се чувстват добре в материи, които доскоро бяха запазени единствено за жените.
Чудно е, че мъжете досега не са посегнали на меките, фини и приятни за носене материи, при положение че носят бельото поне по осем часа на ден.
Тази година хит е микрофибърът
А иначе се предлагат добре познатите боксерки, слипове и прашки. Проверка на екипа на "Европейски акценти" в някои от магазините установи, че мъжете пазаруват с половинките си и често се вслушват в съветите и се съобразяват с предпочитанията им.
Оказва се обаче, че мъжете рядко пазаруват сами, ако изобщо пазаруват. Вместо това изпращат жените или приятелките си по бутиците, за да направят избора вместо тях. Причината е, че една жена с удоволствие отделя часове в пазаруване, докато за мъжа понякога това е досадно. Но и тази тенденция е на път да се промени.
Много от представителите на силния пол се осмеляват да се разходят по магазините, за да си купят дантелено бельо и да изненадат с него партньорката си.
Швейцарска стилистка: Носете поли, а не оръжие
Швейцарската ситилистка Сандра Кюратле е още по-смела. В бутика й в Цюрих се продават поли, но за мъже, като разнообразието на модели е голямо. Цените варират между 300 и 800 евро.
От 1996 г. насам моделиерката е създала около 50 модела. А девизът й е: "Носете поли, а не пушки". Дрехите на Сандра са насочени към мъжете между 18 и 50 г.
Полите се носят с тениска или разкопчана риза. Мъжете, осмелили се да носят тази по принцип женска дреха, признават, че често ги сочат с пръст по улиците и нерядко им се налага да обясняват, че не са нито свещеници, нито пък травестити.
Да носиш пола според някои мъже е изключително удобно. На противниците на тази мода те дават пример с японците, които носят кимоно, или пък с шотландците. Но полата има да извърви още дълъг път докато се наложи като мъжка дреха. Пречката се крие в манталитета на мъжката половина от човечеството.
Но да не забравяме, че жените пък се бориха десетилетия, докато си извоюват правото да носят панталони, припомня РФИ.
В Германия синоним на мъжката мода е минимализмът
Германската мъжка мода е семпла. По-известните дизайнери са от Хамбург, а хората там са пословични със скромността си. Една минималистична мода, при която на почит е детайла, както и качеството.
Може да се каже, че моделите са по-скоро класически и това се цени от клиентите. Мъжете предпочитат марките "Хелмут Ланг" и "Хуго Бос".
Много германски моделиери обаче смятат, че моделите на "Хуго Бос" са станали прекалено масови, което не удовлетворява клиентите.
Претенденти за столица на модата
Напоследък Лондон, Милано и Ню Йорк се опитват да детронират Париж, но френската столица си остава атрактивна. Дори отслабването на долара спрямо еврото не успя да попречи на продажбите. В Париж продължават да идват колекции не само от Европа, но и от целия свят.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!