П ървият брой на едно ново френско списание- " Divine" (Божествена), бе продаден в близо 11 хил. екземпляра. Такъв резултат се смята за успешен при ново издание на пазара. Особено ако става дума за
спортно списание, при това само за жени
Хората, които правят изданието, са мъже и жени, обичащи спорта. Те обаче са доброволци. Освен че не получават пари за работата си в " Divine", те самите инвестират в списанието.
Според директора Изабел Дьогрут търсенето е голямо: "Разбрахме, че има известна празнота в тази насока, като обиколихме местата за разпространение на печатни издания.
После направихме тест по интернет, представяйки нулев брой. И така стигнахме до извода, че хората имат нужда от спортно четиво, също и от поглед към ежедневието на спортистите.
Съществува специално любопитство по отношение на "женския" спорт - по правило може да се намери списание, което е съсредоточено върху спринтьорките, танцьорките...
А пък ние представяме всички спортове, един след друг, според това колко са актуални и според собствените предпочитания, разбира се. Този подход позволява да се научат неща, за които хората дори не са предполагали."
"Divine " се интересува от обикновените спортисти. Но дали това не означава, че на страниците на списанието не попадат истории на големите шампионки.
Главният редактор Батист Грофийе обяснява, че за известните личности се пише, но само ако наистина има защо и какво.
Дьогрут е категорична: "Не сме тук, за да продаваме, а за да показваме. С други думи, пише се за понякога непопулярни спортове. Интересно е и друго- дали списанието е предизвикало любопитството на читателите си, представяйки женския отбор по ръгби например, който е един от най-добрите в света."
"Читателите откриват много красиви снимки. Постепенно се запознават с тяхната история, четейки материалите. Смятам, че тази, а и останалите наши статии, се характеризират с това, че когато започнеш да ги четеш, стигаш докрай", обяснява главният редактор.
В това френско спортно издание не липсват и страници за мода. Собствено проучване показва, че изданието си
има и своята мъжка аудитория, дори и неколцина абонати,
представители на силния пол.
Във Франция вече е в продажба третият брой на "Divine". Цената му е 3,50 евро.
Жените са основните читатели на списания у нас, сочат различните изследвания.
На българския пазар има много списания за жени и на пръв поглед те си приличат, прилагайки една и съща формула за печелене на читатели - съвети за красота, мода, интервюта с известни хора.
У нас навлязоха и доста западни списания, които се правят от български автори, следвайки чуждата схема. Те се отличават с качествена полиграфия, но не всички могат да предложат качествени и интересни материали.
Независимо че използват чуждото ноу-хау, на повечето им липсва ясна концепция, адресирана към конкретна част от женската аудитория.
Или се случва един брой да е добър, а следващият не
За съжаление самото име на марката вече не продава.
В това отношение българската марка "Ева" печели. От първия си брой през ноември 1998 г., "Ева" се наложи като водещо списание и удържа на конкуренцията.
Хората, които го четат, имат възможност да си купуват още няколко женски списания и могат да сравняват. Интересно е, че го четат и мъже.
Списанието е за жени на възраст между 20 и 50 години, социално и професионално активни, модерни като начин на живот, повечето със собствена кариера или бизнес, финансово независими.
Те не се интересуват само от най-новите модни тенденции или от новостите в пазара на козметика, не се интересуват от поредната модерна диета, а търсят четива, които да ги
ориентират в ценностите и интересите на новите поколения
За тях списанието не е просто лъскава брошура с някоя и друга добра фотосесия, каквито са повечето женски издания.
Те търсят списание, в което да се огледат като в огледало, да сверят своите критерии и нагласи.
"Ева" се прави около от 20 души. За списанието работят и двама кореспонденти в столицата на модата - Милано, и в Мадрид. Това, което според главната редакторка Милена Попова, продава списанието, е фактът, че то кара жените да мечтаят и ги зарежда с оптимизъм.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!