О коло 30 000 потребители взеха до момента участие в изследването на "Нилсън Онлайн" за демографския и поведенческия профил на интернет потребителите в страната. Oколо 2/3 от тях са работещи, а останалата 1/3 са ученици и студенти.
Към 1500 от попълнилите анкетата са хора със свободни професии - лекари, адвокати, консултанти, а други 1500 - собственици на фирми и работодатели. Около 2000 са мениджърите на високо и средно равнище.
Проучването има за цел постигане на по-добро разбиране на интернет аудиторията и нейното поведение, както и сегментация на потребителите за целите на медиа планирането и за оптимизация на интернет продуктите.
Изследването покрива аудиторията на 150 български сайта на 13 водещи медийни групи.
От 1 май "Санома Блясък България" добави два нови сайта към единното измерване на аудиторията - Moetodete.bg и NationalGeographic.bg. Един нов сайт добави "Дарик Уеб" - Zar.bg. Нов сайт добави и "Икономедиа" - nww.idg.bg (NetworkWorld).
Би Ти Ви, новият участник в метриката, включи седем свои марки - Btv.bg, MusicIdol.btv.bg, Fort.btv.bg, Mama.btv.bg, Hlape.btv.bg, SlaviShow.btv.bg и Ogledala.btv.bg.
Резултатите показват, че аудиторията на изследваните сайтове е предимно в градовете, като около 34% от всички живеят в София, около 9% - в Пловдив, други 8% - във Варна.
Потребителите са по равно мъже и жени и около 60% от всички са на възраст между 18 и 35 години.
Почти три пъти по-висок от средния за населението на страната е делът на хората с високо образование (бакалавър, магистър, доктор). Около 22% от работещите имат личен месечен доход над 1000 лв.
Профилът на потребителите е различен за различните категории сайтове според съдържанието им.
Сайтовете с информация за текущите събития и световните новини, както и сайтовете за кариерно развитие, например, се посещават по равно от мъже и жени, а сайтовете за бизнес и финансови новини, както и сайтовете за автомобили са преобладаващо "мъжки".
Обратно, сайтовете за семейството и лайфстайла могат без съмнение да бъдат определени като "женски" - над 85% от посетителите на сайтове за красота и за отглеждане на деца и около 75% от посетителите на сайтове, свързани с храна, диети и готвене, са жени.
Над 60% от всички, интересуващи се от бизнес и финансови новини, са хора с високо образование. От перспективите за работа и кариера обаче се интересуват почти по равно както потребители с високо образование, така и потребители със средно и по-ниско образование.
Сред интересуващите се от информация и новини за стила на живот и родителството също се наблюдава паритет между двете образователни равнища.
80% от интернет потребителите най-малко веднъж на ден прекарват времето си в Мрежата, извършвайки една от следните пет дейности:
- използват търсачка - за да намерят нужната им информация за работа, училище, продукти и услуги, покупки, развлечение;
- четат и пишат съобщения и/или изпращат и получават документи през електронната си поща;
- обменят мисли с приятели и познати по Skype, ICQ, други месинджъри и чат;
- осведомяват се за събитията от деня, като четат новинарските сайтове;
- свалят музика, филми, софтуерни продукти.
Следват по популярност лайфстайл сайтовете и онлайн списанията, сайтовете за запознанства, за нови технологии и комуникации, за автомобили. Един от всеки трима потребители пък посещава поне веднъж месечно сайт за работа и кариера, сочи изследването на "Нилсън Онлайн".
Първата вълна на изследването продължава. Анкетата се състои от 19 въпроса за демографския профил и поведението на потребителите в интернет, която се попълва за около 5-6 минути. През следващата седмица ще бъдат изготвени класациите на сайтовете за месец април.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!